سفر «خالد مشعل» به تهران به تعویق افتاد

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۴۴۲۸۰ سرخط اخبار
منابع اگاه در جنبش حماس اعلام کردند که دیدار رئیس دفتر سیاسی جنبش به تهران که قرار بود در ماه جاری انجام شود، به دلیل برخی اختلاف ها به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری «رای الیوم»، منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که نامشان فاش نشده است، امروز شنبه اعلام کردند که به دلیل ادامه یافتن برخی اختلاف نظرها بر سر جدول کاری، سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران به تعویق افتاد.

براساس این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند: «خالد مشعل» در برنامه ای که برای سفر ارائه کرده است، خواستار دیدار با آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و نیز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شده است که تهران با آن مخالفت کرده است.

این منابع افزودند: جنبش حماس صفحه جدیدی از روابط با تهران را به ویژه پس از جنگ 51 روزه با اسرائیل، گشوده است. حماس خواستار دور جدیدی از حمایت های ایران از مقاومت و شاخه نظامی آن با ارسال موشک های نوین است تا بتواند علیه اسرائیل به مقابله برخیزد. ما قصد نداریم روابطمان با محوریت قطر بچرخد و تهران را هم پیمان خود در منطقه می دانیم.

منابع حماس همچنین اظهار کردند که این جنبش تمایل ندارد در بازه زمانی کنونی که در عربستان ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه شده است در روابط با سعودی ها اصطکاکی به وجود آید.

گسترش روابط حماس با عربستان در حالی مطرح می شود که عربستان در سیاست خارجی ایران را رقیب جدی خود می داند و در برخی موضوعات منطقه ای از جمله بحران سوریه و یا تحولات یمن، مواضعی برخلاف مواضع ایران دارد.

پیشتر «احمد یوسف» یکی از رهبران جنبش حماس از سفر «خالد مشعل» به تهران و از سرگیری روابط میان این جنبش با ایران خبر داده بود.
 

کلید واژه ها: حماس جنبش حماس


نظر شما :