واکنش به خبر دیدار سردار سلیمانی و خالد مشعل

۰۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۸ کد : ۱۹۴۴۴۹۲ سرخط اخبار

شاور نخست وزیر فلسطین در امور منافع ملی اخبار منتشر شده مبنی بر ملاقات سری میان خالد مشعل و قاسم سلیمانی در ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، احمد منیر در گفت وگو با خبرگزاری فلسطین آزاد (fpa) در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه مبنی بر برپایی نشست محرمانه میان خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در ترکیه بعد از جنگ غزه بیان کرد: به نظر من برگزاری نشستی میان شخصیت هایی هم چون خالد مشعل و سلیمانی در ترکیه امری بعید است. و منطقا فکر نمی کنم که سردار سلیمانی برای برگزاری چنین نشستی به ترکیه رفته باشد. اشکال این که چنین نشستی در ایران، لبنان و یا هر جای دیگری برگزار شود، چیست؟ این مساله کاملا برگزاری چنین نشستی را منتفی می کند.

او در پاسخ به این سوال که اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد آیا ما شاهد صعود دوباره حماس خواهیم بود؟ بیان کرد: ایران هرگز از مقاومت فلسطین و حماس دست نکشیده است هم چنین این کشور هرگز با وجود اهانت های اخیر (حماس) و گرایشاتش به سمت طرف دیگری که مخرب خط مقاومت است، از حمایت آن دست برنداشته است اما متاسفانه گرایش حماس به اخوان المسلمین بیش تر از گرایش آن به عربیسم و مساله فلسطین است و این مساله مانع آن نخواهد بود که اگر حماس سیاست هایش را اصلاح کند از نو به سمت ایران برنگردد. روابط ایران با دیگر گروه های فلسطینی نیز شاهد پیشرفت های خوبی است.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش تعدادی از رسانه های عربی به نقل از منابع آگاه مدعی شدند که خالد مشعل و قاسم سلیمانی بعد از جنگ غزه در ترکیه با یکدیگر دیداری محرمانه داشتند.

کلید واژه ها: حماس خالد مشعل نشستی


نظر شما :