شمخانی: توافق خوب قابل تحقق است

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۴:۲۶ کد : ۱۹۴۴۸۴۳ سرخط اخبار

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در صورت صداقت وجدیت طرف های مذاکره کننده، امکان شکل گیری توافق خوب با احترام به حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ان. پی .تی قابل تحقق خواهد بود.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا با تشریح ابعاد توافق خوب هسته ای به گونه ای که برای طرفیت مطلوب باشد، افزود: لغو تمام تحریم های غیرقانونی و انجام رفتارهای اعتمادساز در مقابل حسن نیت و همکاری های ایران الزامی است.

وی با یادآوری هشدارهای تهران نسبت به عواقب تسلیح گروه های تروریستی به بهانه مقابله با دولت قانونی سوریه؛ شکل گیری تهدیدات تروریستی در عرصه بین المللی را نتیجه اتخاذ سیاست های اشتباه از سوی برخی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنان دانست و افزود: عدم بازنگری در رویه های گذشته موجب تشدید بی ثباتی و ناامنی فزاینده خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تجربه لیبی و ظهور داعش در این کشور، نشان داد که دخالت نظامی خارجی و استفاده ابزاری از گروه های مسلح نه تنها راه حل نیست بلکه موجب افزایش خسارت های مادی و انسانی، تخریب زیرساخت های اقتصادی و تصاعد بحران های شکننده خواهد شد.

شمخانی همچنین با اشاره به سوابق گسترده تمدنی دو کشور ایران و ایتالیا، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد.

**ایتالیا ارتقای سطح مناسبات با ایران را با جدیت پیگیری می کند

پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار تروریسم را بزرگ ترین تهدید منطقه و جهان دانست و گفت: مبارزه موثر با گروه های تروریستی و برقراری آرامش و ثبات در منطقه تنها در سایه شکل گیری اراده جمعی در سطح بین المللی محقق خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای و دستیابی ایران و 1+5 به توافق جامع افزود: کمک ایران در حل و فصل مسایل منطقه ای به ویژه مبارزه با افراطی گری داعش و دیگر مسایل منطقه ای بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است.

پائولو جنتیلونی گفت: ایتالیا برای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری قایل بوده است و سیاست ارتقای سطح مناسبات دوجانبه را با جدیت پیگیری می کند.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :