فیلم: ویدیوی قتل منتقد دولت روسیه

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۴۴۸۵۶ سرخط اخبار
تلویزیون دولتی روسیه ویدیویی از لحظه تیراندازی و قتل بوریس نمتسوف، از مخالفان دولت روسیه در مسکو، پایتخت این کشور پخش کرد.

به گزارش پرس تی وی این ویدئو که توسط دوربینی نظارتی گرفته و روز یکشنبه منتشر شده است نمتسوف را در حال عبور از روی پلی در نزدیک کاخ کرملین نشان می دهد که توسط مردی ناشناس هدف گلوله قرار می گیرد.

بنا بر این ویدیو، خودرویی سفید رنگ در تاریکی شب به نمتسوف و زنی که همراه وی است نزدیک می شود و به او تیراندازی می کند؛ سپس یک خودروی برف روب مانع دریافت تصاویر بیشتر از صحنه قتل می شود.

خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه شامگاه جمعه به نقل از منابع پلیس اعلام کرد: «بوریس نمتسوف از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت چهار گلوله قرار گرفته و تیم تحقیق در حال بررسی صحنه حادثه است.»

این قتل روز جمعه رخ داد و از آن زمان این اقدام به طور گسترده ای در روسیه محکوم شده است. بسیاری کرملین را با ادعای سازماندهی این ترور سرزنش می کنند. دولت مسکو این قتل را «سناریویی» برای تخریب وجهه دولت دانسته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن محکوم کردن قتل نمتسوف، آن را اقدامی «ناپسند و منفعت طلبانه» توصیف کرد و وعده داد قاتلان را دستگیر کند.

با این حال حامیان نمتسوف می گویند قتل وی با انگیزه های سیاسی صورت گرفته و این اقدام را با مخالفت های نمتسوف با رئیس جمهور روسیه و درگیری های اوکراین مرتبط دانستند.

نمتسوف یکی از منتقدان سیاست های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در قبال اوکراین بود. این درگیری های مسلحانه تاکنون هزاران کشته بر جای گذاشته است.

ده ها هزار تن از حامیان نمتسوف روز یکشنبه در گرامیداشت یاد وی در مسکو راهپیمایی کردند. پلیس شمار هواداران وی را که تاج گل و تصاویری از او حمل می کردند را 16 هزار نفر برآورد کرد.

نمتسوف 55 ساله در دوره ریاست جمهوری بوریس یلتسین در دهه 1990 معاون اول نخست وزیر روسیه بود.

کلید واژه ها: نمتسوف


نظر شما :