مدیر‌CIA: با سلیمانی گفتگویی نداشته‌ایم

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۳:۱۹ کد : ۱۹۴۵۲۴۴ سرخط اخبار

مدیر سازمان سیا در سخنانی اعلام کرد که با فرمانده سپاه قدس ایران بحث و گفتگویی نداشته ایم. 

 به گزارش تسنیم، جان برنان، مدیر سازمان سیا در سخنانی اعلام کرد که با قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران بحث و گفتگویی نداشته ایم.

وی طی سخنانی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا گفت: ما شاهد ظهور یک تهدید تروریستی هستیم که غیرمتمرکز بوده و رهگیری و دفع آن دشوار است. پیروزی علیه تروریسم نیازمند صبر و عزمی راسخ است.

برنان در ادامه با اشاره به چالش های پیش آمده در عصر اطلاعات خاصه دلالت های آن برای سازمان سیا گفت: سیا با همکاری سایر بخش های دولتی و خصوصی به دنبال کاهش تهدیدهای ناشی از حملات سایبری است. دشمنان سایبری ما بامهارت و مصمم هستند و تقابل با آن ها نیازمند تمرکز و تفکر است.

وی در ادامه گفت از طریق همکاری با متحدان و شرکای خود، بهتر می توانیم شکاف های اطلاعاتی خود را در مورد سرسخت ترین دشمنانمان رفع کنیم.

مدیر سازمان سیا گفت که ما برای ردیابی افراطی های خشن، اطلاعات خود را با شرکایمان در سرتاسر جهان به اشتراک می گذاریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خطرناک ترین تهدید موجود در حال حاضر گفت: پدیده داعش که با استفاده از فناوری های نوین روایت های خود را به تصویر می کشد یک جنبش نگران کننده است. داعش شکست ناپذیر نیست و می توان آن را متوقف کرد. حملات هوایی ائتلاف، نیروهای داعش را تضعیف کرده و شبکه های آن ها را به هم ریخته است. نیروهای عراقی توان این را دارند که دوباره به هم پیوسته و ائتلاف بین المللی در حال تقویت آن ها است. جنگ علیه داعش نبردی طولانی و سخت است.

برنان با اشاره به بحران سوریه گفت که این بحران در عرصه نبرد حل نخواهد شد. و تنها راه حل سیاسی برای آینده این کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد حضور ایران در عراق گفت: ما با دولت عراق همکاری نزدیکی داریم. ایرانی ها نیز چنین هستند. ما هدف مشترکی ضد داعش داریم.

مدیر سازمان سیا در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: بنا به تجربه ام، تلاش شدید و با دقتی برای درک تمام ابعاد هسته ای ایران انجام شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد نیروهای داعش گفت: همچنان تعداد قابل توجهی از افراد عازم عراق و سوریه می شوند. موتور داعش دچار مشکل شده است، اما هنوز توان خود را از دست نداده است.

برنان در ادامه گفت: رئیس جمهوری اوباما بیش از پیشینیان خود با چالش های امنیتی ملی راهبردی و عمده روبه رو شده است. به گفته وی: ایالات متحده توان یکجانبه ای برای شکل دادن به مسیر رخدادهای جهانی ندارد. این کار بایستی با همکاری شرکایمان انجام شود.
 

کلید واژه ها: سازمان سیا


نظر شما :