ظریف: راه حل‌ها در دسترس اما فاصله وجود دارد

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۲:۵۰ کد : ۱۹۴۵۴۱۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه گفت: در برخی موارد به راه حل نزدیکتر هستیم و بر همین اساس می توان گفت که 'راه حل ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم'.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف امروز (دوشنبه) پس از پایان پنج ساعت مذاکرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا در لوزان سوییس، افزود: لازم است تا روز جمعه با همه طرف ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در نهایت به چه نتایچی منجر می شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اختلافات باقی مانده میان طرف های مذاکره کننده بحث اصلی مذاکرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم ها گرفته تا نامه اعضای کنگره بحث و گفتگو شد، تصریح کرد: اگر چه ما نامه کنگره را یک حرکت سیاسی می دانیم، اما لازم است که موضع گیری دولت آمریکا درباره نامه نیز برای ما مشخص شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه اضافه کرد: بعد از ظهر امروز راهی بروکسل می شوم تا به دعوت خانم موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاکرات هسته ای گفتگو کنم.

ظریف همچنین گفت: رییس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریکایی ادامه خواهد داد.


نظر شما :