ظریف و موگرینی در بروکسل دیدار کردند

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۳:۵۹ کد : ۱۹۴۵۴۲۱ سرخط اخبار

محمد جواد ظریف در دیدار فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت نگارش توافق هنگامی آغاز می شود که درباره راه حل ها گفت و گو و بر سر آنها به نظر واحد برسیم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران که به دعوت فدریکا موگرینی برای حضور در نشستی ویژه با سه وزیر اروپایی گروه 1+5 به بروکسل مقر این اتحادیه رفته بود، دردیدار موگرینی درباره آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته ای، رابطه ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه ای گفت و گو کرد.

ظریف گفت: باید در باره راه حل ها صحبت و روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز کنیم. روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره تمامی موضوعات توافق شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ماهمواره برنقش اروپا و توسعه همکاریها با کشورهای اروپایی تاکید کرده ایم و دستیابی به توافق در موضوع هسته ای می تواند جهشی در این همکاریها ایجاد کند.

موگرینی هم در این دیدار گفت: باید همه تلاش کنند تا فاصله های موجود در مذاکرات را کاهش دهند. من شخصا نهایت سعی خود راخواهم کرد تا نقش خود را در این زمینه بخوبی کنم .

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارداشت: انگیزه اروپاییان برای به ثمر نشستن تلاش ها جهت دستیابی به توافق هسته ای بالاست و نقش موثرترخود را در این زمینه ایفا خواهند کرد.

در این دیدار طرفین همچنین آخرین تحولات مربوط به سوریه و عراق، تهدید تروریسم و داعش در این دو کشور و منطقه را مرور و بر ضرورت مبارزه با آن تاکید کردند.

ظریف پس از این دیدار، با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود ملاقات کرد. 


نظر شما :