ابعاد جدیدی از امپراطوری تجاری تونی بلر

۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۵ کد : ۱۹۴۸۶۹۲ سرخط اخبار

واحدمرکزی خبر نوشت: اسناد سری جزئیات تامین هزینه جت های شخصی، اقامت در هتل های پنج ستاره و محافظان بلر را با پول مالیات دهندگان انگلیسی فاش می سازد.

روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت امروز فاش کرد: دامنه جهانگردی های تونی بلر برای اولین بار در اسناد سری فاش شده است که نشان می دهد مالیات دهندگان انگلیسی هفته ای شانزده هزار پوند برای کمک به نخست وزیر اسبق انگلیس در تقویت امپراطوری تجاری اش پرداخت می کنند.

این اسناد که به رویت دیلی تلگراف رسیده است، جزئیات سفرهای بلر به سراسر جهان همراه با محافظانش با جت های شخصی و اقامت در هتل های پنج ستاره را شامل می شود.

این اسناد حاکی از آن است که بلر از سفرهای خود بطور همزمان برای ملاقات های تجاری شخصی و نیز مذاکرات مرتبط با سمتش به عنوان نماینده گروه چهار جانبه در خاورمیانه استفاده کرده است و این مسئله وی را در معرض اتهاماتی مبنی بر تضاد بالقوه منافع قرار می دهد.
این اسناد فاش می سازد چگونه بلر ظرف یک هفته به پنج کشور سفر کرده که هزینه ای بالغ بر چهارده تا شانزده هزار پوند بر عموم انگلیسی ها تحمیل کرده است.

یکی از سفرای انگلیس تشریح کرد چگونه تعدادی از شرکتهای مرتبط با بلر از جمله شرکت حقوقی همسرش در پی فعالیت در یک کشور اروپایی بودند.

تیمی از افسران پلیس اسکاتلندیارد باید بلر را در سفرهایش همراهی کنند که هزینه های آنها شامل حقوق، اضافه کار، مخارج، سفر و خورد و خوراک از طریق پول های مالیات دهندگان تامین می شود.

در مهمترین سفرهای وی هشت افسر پلیس از رده های مختلف وی را همراهی می کنند و حداقل چهار افسر در خانه های وی در انگلیس می مانند. هر یک از این دوازده افسر حداقل پنجاه و شش هزار پوند دریافت می کند که با احتساب هزینه اضافه کار طی سفرهای خارجی ممکن است به هفتاد هزار پوند برسد.

این اسناد که به عنوان بخشی از یک تحقیق درباره منافع تجاری بلر به روئیت دیلی تلگراف رسیده است ، نشان می دهد چگونه وی شبکه ای از برخی از با نفوذ ترین رهبران و تجار جهان را به عنوان مشتریان خود گرد آورده است که دهها میلیون پوند در ازای توصیه های وی می پردازند.
مهمتر آنکه افشای این جزئیات احتمال یک سری تضاد منافع را بین منافع شخصی وی و نقش او به عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه که وی اواخر این ماه پس از هشت سال از این سمت کنار خواهد رفت، مطرح می سازد.

یکی از سفرای انگلیس که در ملاقات های بلر در ماموریتش به عنوان نماینده گروه چهارجانبه حضور داشت ، این تضاد آشکار را «بسیار زننده» توصیف کرد و گفت بلر از بلیت خود به عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه و گروه چهارجانبه برای معامله با دولتها در خصوص مسائل تجاری استفاده کرده است.

تحقیقات تلگراف فاش می سازد: بلر و همراهانش با سفر به کشورهای جهان با جت های شخصی که در برخی موارد توسط مشتریان و دولتهای دیگر در اختیار وی قرار داده می شود ، در هتلهای پنج ستاره اقامت می کنند که هزاران پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه دارد ؛ وی یک قرارداد خصوصی یک میلیون پوندی با بانک جهانی منعقد کرد و بطور همزمان به عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه با این بانک همکاری داشت ؛ معاملات تجاری پرسودی با ابوظبی منعقد کرد ضمن آنکه به عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه با این امیرنشین در خصوص یک بودجه چهل و پنج میلیون پوندی برای تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکره داشت؛ تیم بلر سعی داشته است از مقامات انگلیسی به منظور افزایش منافع تجاری شخصی بلر از جمله در ارتباط با کشورهایی شامل کانادا، آلبانی و مقدونیه کمک بگیرد؛ در برخی موارد چهره های با نفوذی که بلر در سفرهای تجاری شخصی اش با آنها ملاقات دارد همان افرادی اند که در سمت رسمی اش به عنوان فرستاده ویژه گروه چهارجانبه با آنها در تماس است.

اندرو بریجن نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس که قبلا از منافع تجاری وسیع بلر انتقاد داشته است، از وی خواست همه معاملات تجاری اش را بطور کامل اعلام کند.

وی گفت بلر بطور پیوسته خط افتراق بین فعالیتهای رسمی و تجاری اش را مخدوش و تیم امنیتی وی هزینه های هنگفتی را بر مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل کرده است.

کریس دویل مدیر شورای تفاهم عربی- انگلیسی گفت بلر باید درباره فعالیتهای تجاری اش شفاف باشد در غیراینصورت ممکن است به داشتن منافع متضاد متهم شود.

این تحقیق جامع ترین تصویر را از برنامه متراکم سفرهای بین المللی بلر ارائه می دهد. اسناد موجود نشان می دهد او به منظور سخنرانی به سراسر آمریکا سفر می کند و ملاقاتهایی با وزراء و رهبران تجاری را در سفرهای بیست و چهارساعته اش به ابوظبی که یکی از بزرگترین مشتریان او است، می گنجاند.

بلر در یک هفته در فوریه دو هزار و دوازده در نقش خود به عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه به اسرائیل سفر کرد و سپس برای اجرای ترکیبی از کارهای مرتبط با موسسات اجتماعی و معاملات تجاری شخصی اش عازم امارات ، چین و قزاقستان شد.

بلر همچنین با شاهزاده سعودی ولید بن طلال ارتباط داشته است.

تحقیق دیلی تلگراف همچنین فاش می سازد، شرکت بلر به نام «تونی بلر اسوشیتس» اکنون یک قرارداد یک میلیون و یکصد هزار پوندی با بانک جهانی جهت مشاوره دارد و این قرارداد پس از ایجاد روابط نزدیک بلر به عنوان فرستاده ویژه گروه چهارجانبه با این بانک منعقد شد.

یکی از کارکنان بانک جهانی برای کار به دفتر بلر در سمتش به عنوان نماینده گروه چهارجانبه منتقل شد.

سخنگوی بلر هرگونه تضاد منافع در ارتباط با فعالیت های وی از جمله نقش او به عنوان نماینده گروه چهارجانبه را رد کرد.

سخنگوی بلر و اسکاتلندیارد از اظهارنظر درباره تمهیدات امنیتی مربوط به وی خودداری کردند.

کلید واژه ها: بلر فرستاده ویژه پوند خاورمیانه فرستاده ویژه خاورمیانه مالیات دهندگان تلگراف مالیات دهندگان انگلیسی دیلی تلگراف


نظر شما :

E30 ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۳
به تمام جادوگرا بگو یه مسابقه فوتبال یا کشتی کج بدیم من ضعیف ترین تیم و انتخاب میکنم اونا قویترین ....نامردی نباشه تونستن شکست بدن