بایدن نامزد ریاست جمهوری آمریکا می شود

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۶:۴۹ کد : ۱۹۵۰۷۸۷ سرخط اخبار
سخنگوی اوباما با بیان این که رییس جمهوری آمریکا خواهان برگزاری «انتخابات پر شور» ریاست جمهوری است برای اولین بار از احتمال شرکت جو بایدن معاون وی در این رقابت ها سخن گفت.

به گزارش ایرنا، جاش ارنست سخنگوی اوباما در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز اظهار کرد، جو بایدن معاون اوباما برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تمایل نشان داده است.

سخنگوی اوباما در پاسخ به این سوال که اوباما چه انتظاری از نتایج این انتخابات دارد؟ گفت، وی مایل است ببیندتصمیم مردم آمریکا درمورد نامزد ریاست جمهوری آینده این کشور چیست.

ارنست که برای اولین بار تلویحا تمایل گردانندگان کاخ سفید به حضور بایدن دراین رقابت ها را ابراز می کرد وی را فردی با سوابق طولانی مبارزه بخاطرحقوق اقشار متوسط جامعه آمریکا توصیف کرد، اما گفت: در نهایت خود او باید در این مورد تصمیم بگیرد.

درحالی که معاون اوباما تا کنون شخصا به احتمال شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری اشاره ای نکرده است، اما بسیاری از ناظران احتمال حضور او را در این عرصه قطعی دانسته و گفته اند که او در انتظار پیدا شدن فضای مناسب برای اعلام نامزدی خود به سر می برد.

بر همین اساس هم اکنون دو نفر از مشاوران فعلی جو بایدن از جمله مایک دونیلون رایزن انتخاباتی وی در انتخابات 2008، وتد کافمن سناتور سابق آمریکایی و مشاور فعلی او برای پیوستن به تیم انتخاباتی وی برگزیده شده اند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز یکشنبه به گفت وگو های بایدن با برخی از حامیان مالی مبارزات انتخاباتی خود پرداخته و نوشته بود که معاون رییس جمهوری آمریکا دراین گفت وگو ها به احتمال نامزدی خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرده است.

بسیاری از ناظران احتمال شرکت جوبایدن در این رقابت ها را مایه نگرانی شدید هیلاری کلینتون که در حال حاضر یکی از دو نامزد پیشرو دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری بشمار می رود، شده است.

کلید واژه ها: بایدن


نظر شما :