روسیه شمار کشورهای تحریمی را گسترش داد

۲۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۵۰۹۹۷ سرخط اخبار
دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با امضای بخشنامه ای فهرست کشورهای مشمول تحریم های روسیه را گسترش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی پرایم تاس، مدودیف روز پنجشنبه در جلسه دولت روسیه گفت که مسکو فهرست کشورهای مشمول تحریم خرید مواد غذایی و محصولات کشاورزی را گسترش داده و پنج کشور جدید در این فهرست قرار می گیرند.

وی افزود: بر اساس فهرست جدید، تحریم واردات مواد غذایی شامل آلبانی، مونته نگرو، ایسلند، لیختن اشتاین و اوکراین می شود.

مدودیف ادامه داد: از این به بعد علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، نروژ وآمریکا که ازماه اوت سال 2014 خرید مواد غذایی ومحصولات کشاورزی ازآن منع شده است، آلبانی، ایسلند، لیختن اشتاین، مونته نگرو و تحت شرایط خاصی اوکراین هم مشمول تحریم قرار می گیرند.

نخست وزیر روسیه یادآور شد: این کشورها به تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا پیوسته اند ودلیل این تصمیم خود راعقد موافقت نامه های گوناگون با این اتحادیه عنوان می کنند. اما این موضع آنها به طور کامل منصفانه نیست.

وی اضافه کرد: برخی ازکشورها که موافقت نامه های مشابه با اتحادیه اروپا دارند در تحریم روسیه شرکت نمی کنند. الحاق به تحریم ها انتخابی آگاهانه و به معنای آمادگی برای پذیرفتن پاسخ متقابل از طرف ماست.

نخست وزیر روسیه درمورد اوکراین هم توضیح داد که تحریم واردات محصولات کشاورزی ازاین کشور درصورت آغاز اجرای موافقت نامه همکاری با اتحادیه اروپا ازطرف کی یف، آغاز می شود وخرید این نوع محصولات را از اوکراین منع خواهیم کرد.

دولت اوکراین در ماه ژوئن سال گذشته با اتحادیه اروپا موافقت نامه همکاری بازرگانی امضا کرد و قرار شده است با حل تمام مسایل مربوط به آن، از اول ماه ژانویه سال 2016 این موافقت نامه به اجرا در آید.

اتحادیه اروپا به پیروی ازآمریکا وکانادا واسترالیا، ازیک و نیم سال پیش چند بسته تحریم های مالی واقتصادی برای واداشتن روسیه به تغییر سیاست خود در مورد اوکراین، علیه مسکو وضع کرده است.

کلید واژه ها: اوکراین اتحادیه اروپا


نظر شما :