اعلام جزییات نمونه برداری از پارچین

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۳:۰۵ کد : ۱۹۵۲۱۶۳ سرخط اخبار
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: نمونه برداری محیطی از نقاط مشخص در مجموعه پارچین توسط متخصصان ایرانی و بدون حضور بازرسان آژانس انجام شد.
 
بهروز کمالوندی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مذاکرات دوجانبه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در ادامه همکاری های سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب نقشه راه ، کارشناسان آژانس طی هفته گذشته با سفر به ایران جلسات متعدد فنی و حقوقی برای بررسی سوالات و موضوعات باقی مانده برگزار کردند.
 
کمالوندی همچنین گفت: روال این جلسات سازنده و مبتنی بر همکاری طرفین بود و قرار شد طی هفته های آتی همکاری ها ادامه یابد و طبق نقشه راه حداکثر تا 15 اکتبر /23 مهرماه به پایان برسد.
 
معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در همین چارچوب هفته گذشته چند نمونه برداری محیطی از نقاط مشخص در مجموعه پارچین صرفا توسط متخصصین ایرانی و بدون حضور بازرسان آژانس و با رعایت آیین نامه ها و استانداردهای مربوطه انجام شد و در اختیار کارشناسان آژانس قرار داده شد.
 
چهارشنبه گذشته، نشست دو روزه کارشناسی ایران و آژانس در تهران پایان یافت. این نشست با هدایت رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و واریورانتا معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان ها انجام شد، و قرار شد هفته نخست مهر ماه ادامه یابد.

نظر شما :