روحانی در اولین سفر اروپایی به ایتالیا می‌رود

۲۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۵۲۹۵۱ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ایران در اولین سفر اروپایی خود از زمان تصدی پست ریاست جمهوری، یک ماه دیگر به ایتالیا می رود، اما هنوز روشن نیست با «پاپ» نیز دیدار خواهد کرد یا خیر.

به گزارش فارس، تلویزیون ایتالیا امروز پنجشنبه خبر داد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در اولین سفر اروپایی خود از زمان تصدی پست ریاست جمهوری، به ایتالیا سفر خواهد کرد.

به گزارش تلویزیون ایتالیا، این سفر با دعوت رسمی همتای ایتالیایی روحانی و در تاریخ 14 و 15 نوامبر (23 و 24 آبان) انجام خواهد شد و روحانی با «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور و «ماتئو رنتسی» نخست وزیر و رهبر حزب دموکراتیک، حزب حاکم در ایتالیا، دیدار خواهد کرد.

منابع ایتالیایی گفتند که هنوز روشن نیست که رئیس جمهوری ایران با پاپ فرانسیس نیز در واتیکان دیدار خواهد کرد یا خیر و گفتند که «موضوعات سیاسی بین المللی، توافق وین و تحولات سوریه و عراق و روابط اقتصادی دوجانبه و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های ایتالیایی از جمله موضوعات مورد بحث او در این سفر با مقامات ایتالیاست».

بنا بر این گزارش، توافق بر سر انجام این سفر در دیدار روحانی و رنتسی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در 27 سبتامبر قطعی شده بود.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :