افشاگری نیویورک تایمز درباره وزیر دفاع آمریکا

۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۳ کد : ۱۹۵۴۸۱۵ سرخط اخبار

یک روزنامه مشهور آمریکایی فاش کرد، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از یک ایمیل شخصی برای برخی کارهای مربوط به پنتاگون استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقام های آگاه کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور در ماه های نخست حضور در پنتاگون از ایمیل شخصی برای انجام برخی امور وزارت دفاع آمریکا، استفاده کرده است. البته هنوز معلوم نیست که آیا کارتر استفاده از ایمیل شخصی برای انجام این امور را متوقف کرده است یا نه.

استفاده از ایمیل شخصی در تناقض با قوانین وزارت دفاع آمریکا است که در سال 2012 میلادی تدوین و اعلام شده است. کارتر از فوریه 2015 میلادی به عنوان وزیر دفاع آمریکا مشغول به فعالیت است.

پیتر کوک سخنگوی وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: وزیر دفاع آمریکا پس از بررسی ایمیل های خود در سال جاری، به این باور رسیده است که استفاده از ایمیل شخصی اش در گذشته برای انجام کارهای مربوط به وزارت دفاع، یک اشتباه بوده است.

وی افزود: کارتر استفاده از ایمیل شخصی را متوقف کرده و همین طور به طور کلی استفاده از ایمیل را محدود نموده است.

هنوز به درستی معلوم نیست که چه تعداد ایمیل از طریق ایمیل شخصی کارتر ارسال یا دریافت شده است. نیویورک تایمز به نقل از یکی از دستیاران سابق کارتر نوشت: استفاده وزیر دفاع آمریکا نقض آشکار قوانین پنتاگون به شمار می رود و این مساله به کارکنان دفتر وی هشدار داده شده است.

پیش از این رسوایی استفاده هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی موجب بروز دردسرها و جنجال های زیادی شده است.

 

کلید واژه ها: ایمیل ایمیل شخصی کارتر وزیر دفاع آمریکا استفاده از ایمیل وزارت دفاع


نظر شما :