بحرین: دخالت‌های ایران بیشتر شده است

۰۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۲۰ کد : ۱۹۵۵۰۷۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین با تکرار ادعاهای گذشته اش درباره ایران، مدعی شد که اخیرا دخالت های مستقیم تهران در امور داخلی برخی کشورهای عربی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین با تکرار ادعاهای گذشته اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، اتخاذ موضع جمعی کشورهای عربی برای تعامل با آنچه «دخالت های ایران» می نامد را خواستار شد.

وزیر امور خارجه بحرین در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» پیشنهاد اخیر «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب برای برگزاری نشستی با هدف «بررسی روابط حال و آینده کشورهای عربی و ایران و دخالت های تهران در امور عربی» را «مهم» توصیف کرد و افزود: معتقدیم که نبود رابطه با ایران به سود هیچ کدام از کشورهای منطقه و حتی ایران نیست.

وی در ادامه «اتخاذ موضع جمعی کشورهای عربی برای جلوگیری از دخالت های ایران و تعامل جدی و مثبت با هر طرفی که سعی در بر هم زدن امنیت ملی کشورهای عربی را داشته باشد» را خواستار و مدعی شد که «هیچ حرکت مثبتی از سوی ایران برای کاهش دخالت هایش در امور داخلی بحرین شاهد نبوده ایم و ما از هر گامی در این زمینه استقبال می کنیم».

خالد آل خلیفه با بیان اینکه ایران علاوه بر دخالت در امور داخلی بحرین، در امور داخلی کویت، عراق، سوریه، یمن و منطقه شرقی عربستان سعودی دخالت می کند، افزود: در برهه زمانی اخیر دخالت های مستقیم تهران در امور داخلی برخی کشورهای عربی افزایش یافته است.  این دخالت ها با هدف بر هم زدن امنیت و آرامش این کشورها و ایجاد فتنه و طائفی گری بین فرزندانش صورت می گیرند.

این وزیر بحرینی همچنین مدعی شد: فعالیت های ایران در منطقه متعدد است و در ایجاد هسته های مسلح و شبکه های جاسوسی در کویت مانند «هسته العبدلی» یا در آموزش و حمایت مالی از عناصری در بحرین برای اجرای انفجارها مانند انفجار «ستره» نمود پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه بحرین مهر ماه گذشته نیز در مصاحبه با همین روزنامه سعودی (+)،  باز هم ایران را به دخالت و جنگ افروزی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ایران از طریق مزدورانش در منطقه دست به جنگ های ارزان و بی هزینه می زند.

وی همچنین مدعی شد: ایران هزاران تن از نیروهای سپاه پاسداران را به سوریه اعزام می کند و امنیت یمن را بر هم می زند... اگر عملیات «طوفان قاطع» (در یمن) به موقع اجرا نمی شد، اوضاع بسیار خطرناک تر می شد و ایرانی ها به صورت کامل بر یمن سیطره پیدا می کردند و این امر به معنی جنگ داخلی پایان ناپذیر بود.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان های آل خلیفه به سر می برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :