سوریه ممکن است برای سعودی‌ها دام باشد

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۵۶۴۶۹ سرخط اخبار

نشریه آمریکایی نوشت اگر عربستان سعودی اقدامات نظامی خود را بیش از اندازه گسترده کند ممکن است سوریه برای نیروهای سعودی به دامی تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ نشریه آمریکایی دیفنس نیوز  به نقل از پل سولیوان، استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا نوشت عربستان سعودی باید مراقب باشد تلاش های نظامی و دیپلماتیک خود را بیش از اندازه گسترده نکند زیرا سوریه ممکن است برای آنها به دامی تبدیل شود.

در این گزارش آمده است در حالی که متحدان عربی حوزه خلیج (فارس) از تعهد خود برای کمک بیشتر به ائتلاف جنگ در سوریه حرف می زنند، اما به خاطر درگیری نظامی آنها در یمن این تعهدشان مورد تردید است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشت متیو هج، از کارشناسان نظامی و امنیتی حوزه خلیج فارس گفت حضور نظامی عربستان سعودی در یمن بیشتر بر حفاظت از مرزهای جنوبی متمرکز است.
این کارشناس نظامی و امنیتی گفت عربستان سعودی به احتمال زیاد نیروهای ویژه ای را به منطقه اعزام می کند و نبرد هوایی را در پیش می گیرد اما بعید است با وجود تجربه نبرد قبلی (یمن) و به کار گیری بخشی از قوای نظامی در آنجا نیروی کافی ، آماده و توانا برای مشارکت در هر دو جبهه را در اختیارداشته باشد.

در پایان گزارش دیفنس نیوز آمده است: بنا به گفته پل سولیوان، استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا، عربستان سعودی باید مراقب باشد تلاش های نظامی و دیپلماتیک خود را بیش از اندازه گسترده نکند زیرا سوریه ممکن است برای آنها به دام تبدیل شود. اگر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) مداخله نکنند، راه حل مسئله سوریه صرفاً راه حلی موقتی خواهد بود. بسیاری فکر می کنند که راه حل مقابله با داعش باید از طرف سربازان، ملوانان و خلبانان مسلمان باشد. این دیدگاه ممکن  است تا حدی درست باشد، اما عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) با تهدیدات بسیاری روبرو خواهند شد. پرسش اساسی در مورد سوریه این است که آیا مشارکت نظامی بیشتر در این کشور کمکی به حل این تهدیدات می کند یا اوضاع را بدتر می سازد. این مسئله واقعاً به این بستگی دارد که چگونه سلاح ها خاموش شوند و پس از این خاموشی، سوریه تا چه اندازه بازسازی و چگونه به مردم امید، کار و خانه داده می شود.


نظر شما :