درخواست بایدن از ترکیه

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۹۵۶۴۸۰ سرخط اخبار
معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ترکیه از آنکارا خواست تا حملاتش علیه مواضع کردها در شمال سوریه را متوقف کند.
 
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه خواسته است تا حملات علیه مواضع کردها در شمال سوریه را متوقف کند.
 
بایدن همچنین به تلاش های آمریکا برای دلسرد کردن نیروهای کرد سوریه جهت سوءاستفاده از شرایط کنونی با هدف تسخیر اراضی بیشتر در نزدیکی مرز ترکیه اشاره کرد.
 
در بیانیه روز یکشنبه کاخ سفید آمده است: بایدن تاکید کرد که تنش زدایی در این منطقه از اهمیت به سزایی برخوردار است. این مقام ها به همکاری با یکدیگر متعهد شده و بر لزوم محافظت از آوارگان و مردم آسیب پذیر در شمال غرب سوریه و تضمین مسیرهای باز کمک رسانی به استان حلب تاکید کردند.
 
معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین از مبارزه ترکیه با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام حمایت کرد و بار دیگر دو طرف بر هدف مشترکشان برای شکست داعش و همکاری در راستای رفع خصومت ها مطابق توافق مونیخ تاکید کردند.

نظر شما :