عاملان حمله به سفارت عربستان در شرف محاکمه

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۵۶۵۲۷ سرخط اخبار

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان در تهران پیگیری شد، گفت: عاملان شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارائه شد و در شرف محاکمه هستند.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش «جهان در پیچ تاریخی، نقش جمهوری اسلامی در هندسه جهانی قدرت» در جمع خبرنگاران گفت: روند اجرای برجام مرتب بررسی می شود و موضوع نقض صدور ویزا از مواردی بود که دنبال شد تا به راه حلی برسیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علی شمخانی در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحرکات اخیر ترکیه و عربستان در سوریه نیز عنوان کرد: متاسفانه بعضی کشورهای منطقه خطای قبلی خود را در قبال سوریه به شکل جدیدی دنبال می کنند.

شمخانی گفت: موضع جهانی در قبال سوریه تاکید بر راه حل سیاسی است و راه حل نظامی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: دنیا بر این باور است که آینده سوریه باید به دست مردم این کشور مشخص شود و اقدامات خلاف این روند، حل کننده موضوع و مشکل سوریه نیست.

شمخانی با اشاره به اینکه باید مسیر آتش بس و مذاکره و سرکوب تروریسم در منطقه را دنبال کرد، گفت: این باور کشورهای منطقه و همچنین کشورهای فرامنطقه ای است و برای اینکه بر این روند مسلط شوند، اقدامات نظامی در سوریه مخرب است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اجرا نشدن سوئیفت گفت: زمان زیادی از اجرای برجام نمی گذرد و طبیعتاً دستگاه نظارتی این مشکل را بررسی می کند که آیا این امر ناشی از طبیعت اجرای برنامه است یا شیطنت و در هر صورت با مشخص شدن موضوع، شیطنت را پاسخ خواهد داد.

شمخانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی مواردی از نقض برجام را مشاهد کرده است یا خیر؟ گفت: زمان زیادی از تائید برجام نگذشته است و برای اینکه این مسئله گام به گام حرکت کند نیازمند زمان طبیعی است. دستگاه ناظر ما ابعاد مختلف این عقب ماندگی و تاخیر را بررسی می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی بررسی می کند که این تاخیر و عقب ماندگی ناشی از طبیعت ماجراست یا شیطنت است. شیطنت را پاسخ می دهیم و طبیعت ماجرا را صبر می کنیم.

وی همچنین گفت: صدور ویزا نیز از موضوعاتی بود که دنبال شد تا به راه حلی برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری موضوع حمله به سفارت عربستان نیز گفت: این حادثه پیگیری شد، عاملان آن شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارائه شد و در شرف محاکمه هستند.

کلید واژه ها: شورای عالی امنیت ملی شیطنت


( ۱ )

نظر شما :