دست رد رئیس‌ جمهوری نیجریه بر سینه سلمان

۰۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۴:۱۶ کد : ۱۹۵۶۷۳۶ سرخط اخبار

«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در ریاض درخواست ملک سلمان برای الحاق این کشور آفریقایی به ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی را رد کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور نیجریه که برای دیدار با مقامات سعودی به ریاض رفته، درخواست ملک سلمان برای پیوستن به «ائتلاف کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم» را رد کرد.

رسانه ها گزارش دادند که رئیس جمهوری نیجریه در سفری رسمی به عربستان سعودی با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار و درباره تحولات منطقه ای با او گفت وگو کرد.

حالا به گفته سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه یکی از موضوعات مورد گفتگوی محمدو بوهاری و ملک سلمان، درخواست پادشاه سعودی برای عضویت این کشور آفریقایی در ائتلاف به رهبری ریاض بوده است.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که به گفته ریاض «ائتلاف کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم» است، در حالی اسلامی خوانده شده که در آن کشورهای شیعه حضوری ندارند.

همچنین رسانه ها و کارشناسان غربی تشکیل این ائتلاف را تلاش عربستان سعودی برای ادامه ضدیت ها و مخالفت ها با ایران ارزیابی کرده و آن را ائتلافی ضد ایرانی تحلیل کرده اند.

پایگاه «آل افریکا» امروز چهارشنبه گزارش داد: «رئیس جمهور نیجریه به طور تاکتیکی دعوت عربستان سعودی برای عضویت در ائتلاف کشورهای اسلامی ضد تروریسم را رد کرده است. محمد بوهاری که در ریاض بسر می برد، به ملک سلمان میزبان و حاکم سعودی گفت که به جای الحاق، از ائتلاف حمایت خواهد کرد».

«گالبا شهو» سخنگوی رئیس جمهور نیجریه با انتشار بیانیه ای از رد درخواست الحاق نیجریه به ائتلاف سعودی خبر داد؛ درخواستی که طی دیدار دوجانبه ملک سلمان با بوهاری در ریاض مطرح شد.

به گفته این سخنگو دو طرف گفتگوی طولانی درباره موضوعات منطقه ای و جهانی داشتند و در این باره که تروریسم تهدید مشترک دو کشور است، توافق داشتند.

در خبر پایگاه آفریقایی «آل افریکا» آمده که بوهاری به ملک سلمان گفته است: «حتی اگر ما بخشی از این(ائتلاف) نباشیم، از شما حمایت می کنیم. من باید از پادشاهی عربستان سعودی برای تشکیل ائتلافی جهت مقابله با تروریسم بین المللی تشکر کنم».

کلید واژه ها: نیجریه ملک سلمان بوهاری سعودی برای


نظر شما :