جزئیات مذاکرات محرمانه انصارالله و عربستان

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۵۷۰۵۶ سرخط اخبار
منابع یمنی اعلام کردند که مذاکرات میان یک هیات عربستانی و هیات انصارالله از یک هفته پیش در یک منطقه مرزی میان دو کشور آغاز شده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از فاش شدن نامه محرمانه اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن درباره مذاکرات مستقیم انصارالله و عربستان در یک منطقه مرزی میان دو کشور، منابع یمنی اعلام کردند: مذاکرات میان هیات عربستانی و هیات انصارالله یک هفته پیش به درخواست ریاض و از طریق طرف سومی آغاز شده است. عربستانی ها وانمود می کنند که انصارالله می خواهد تسلیم شود اما حقیقت خلاف این را می گوید.
 
این منابع اعلام کردند: این مذاکرات پس از آن صورت گرفت که عربستان شکست تجاوز خود در از بین بردن مقاومت یمن را درک کرد و فهمید که انصارالله بازیگر اصلی در عرصه سیاسی یمن است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
 
به گفته این منابع، ریاض در سیطره بر جنوب یمن شکست خورده و نگران قدرت گیری القاعده و داعش در نزدیکی مرزهایش است.
 
این منابع اعلام کردند: یک کاروان بزرگ از خودروهای شاسی بلند مسیر خود را از استان صعده به سمت جنوب عربستان در پیش گرفتند و یک افسر ارشد ارتش عربستان را که پیشتر اسیر کرده بودند به همراه جسد سه سرباز عربستانی برای نشان دادن حسن نیت خود به عربستان و جدی بودنشان در توقف جنگ با خود به منطقه مرزی میان دو کشور بردند.
 
شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که به گفته رهبران ارشد نزدیک به انصارالله این دیدار در رأس دیدارهای محرمانه ای است که میان نمایندگان انصارالله و دولت عربستان با نظارت اروپا در مسقط و امان برگزار شده و بر موضوع تأمین مرزها در مقابل توقف حملات و قبول مشروعیت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تشکیل دولت متحد ملی متمرکز بوده است.

کلید واژه ها: انصارالله


نظر شما :