کروز و روبیو بالاخره موفق به شکست ترامپ شدند

۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۵۷۱۵۶ سرخط اخبار

رقابت های مقدماتی و درون حزبی انتخابات آمریکا در  حزب جمهوری خواه روز شنبه 12مارس در ایالت  وایومینگ و همچنین منطقه کلمبیا (واشنگتن دی.سی) ادامه یافت. نتایج بر آمده از رقابت های جمهوری خواهان در ایالت وایومینگ گویای آن است که تد کروز در دور جدید از پیروزی هایش صاحب اکثریت آرا شد و ترامپ تنها با 7 درصد آراء سوم شد و در منطقه کلمبیا نیز مارکو روبیو اکثریت آرا را به دست آورد و  کاسیچ، ترامپ و کروز  در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری «یو اس ای تودی»، شنبه 12 مارس برابر با 22 اسفند رقابت های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در وایومینگ و منطقه کلمبیا (واشنگتن دی.سی) برای حزب جمهوری خواه ادامه یافت. نتایج کلی بر آمده از این انتخابات گویای آن است که در ایالت وایومینگ تد کروز با 63 درصد آرا و 9 رأی انتخابی از مجموع 12 رأی حائز اکثریت آراء شد و از سوی دیگر در منطقه کلمبیا نیز مارکو روبیو با 37.3 درصد آرا و 10 رأی انتخابی نفر اول شد.
 
از نکات قابل توجه این انتخابات آن بود که پیش از برگزاری انتخابات شنبه ودر میان نامزدهای جمهوری خواه بن کارسون جراح و متخصص همچون کریس کریسی از ادامه فرایند رقابت ها به نفع دونالد ترامپ انصراف داد. اتفاقی که البته برای ترامپ خوش یمن نبود. پیش از کارسون، دیگر نامزد جمهوری خواه ،جب بوش نیز از بدون اعلام هواداری از نامزد خاص از ادامه رقابت ها کنار کشیده بود.
 
از حاشیه های مهم انتخابات روز شنبه جمهوری خواهان امنیتی شدن فضاهای سخنرانی دونالدترامپ نامزد پیشتاز این حزب تاکنون بود. توضیح بیشتر آنکه در حالی سخنرانی ترامپ در در شیکاگو به دلیل اعتراضات گسترده مخالفین لغو شد که شرایط مشابهی برای سخنرانی او در روز شنبه و در شهر دایتون  پیش آمد و سخنرانی او برای لحظاتی لغو شد. همچنین خبرها حاکی از آن است که سخنرانی روز یکشنبه ترامپ در شهر سینسیناتی در ایالت اوهایو نیز به حالت تعلیق در آمده است.
 
در همین رابطه ترامپ در قالب جملاتی کنایه وار در صفحه توئیتر خود نوشت، «فقط سخنرانی دوم من در ایالت اوهایو به پایان رسید من شما مردم اوهایو را دوست دارم». 
 
در روز شنبه مارکو روبیو یکی از جدی ترین رقبای درون حزبی دونالد ترامپ بازهم نسبت به انتخاب نهایی ترامپ در حزب جمهوری هشدار داد و اضافه کرد؛ این موضوع سبب خواهد شد احتمال شکست نهایی جمهوری خواهان در دور نهایی و در برابر دموکرات ها افزایش یابد.
 
از سویی حامیان مارکو روبیو معتقد هستند که اتفاقات اخیر در امنیتی شدن فضاهای سخنرانی ترامپ مشکوک و توسط برخی افراد حرفه ای مدیریت می شود که باعث شده میلیاردر جنجالی انتخابات یک فضای سمی را به انتخابات آمریکا تزریق کند.
 
این نامزد انتخاباتی همچنان معتقد است که رأی دادن مردم به ترامپ یک خطای بزرگ و از سویی رأی دادن آنها به تدکروز نیز معنای رأی به ترامپ را دارد و اشاره کرده است که «من تنها کسی هستم که می توانم در نهایت ترامپ را شکست دهم».
 
در همین رابطه باراک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز گفته است، نامزدها نباید در جریان رقابت ها به توهین و خشونت علیه دیگر رقبا و مردم بپردازند. او همچنین هشدار داده است که دامن زدن به این مسائل موجب دودستگی و تفرقه نژادی در آمریکا خواهد شد.
 
جزئیات نتایج انتخابات روز شنبه نشان از آن دارد  که در ایالت وایومینگ و در میان جمهوری خواهان توزیع درصد آراء نشان از پیروزی تدکروز با 66.33  درصد داشت. در ادامه نیزمارکو روبیو با 19.5 و دونالد ترامپ با 7.2 درصد رأی دوم وسوم شدند. تد کروز همچنین 9 آرای الکترال یا انتخابی از مجموع 12 آرای موجود در این ایالت را به خود اختصاص داد.  
 
در منطقه کلمبیا (واشنگتن دی.سی) نیز مارکو روبیو با 37.3 درصد آراء، جان کاسیچ با35.5 درصد آراء و دونالد ترامپ با 13.8درصد آراء نفرات اول تا سوم این منطقه شدند. آرای انتخابی یا الکترال کلمبیا نیز 19 عدد بود که مارکو روبیو 10 مورد و جان کاسیچ 9 مورد آن  را به خود اختصاص دادند.
 
پس از اعلام نتایج نهایی در ایالت وایومینگ تدکروز سناتو ایالت تگزاس و نامزد پیروز این ایالت در صفحه توئیتر خود ضمن تشکر از  شهروندان ایالت وایومینگ نوشت این پیروزی ما را در ادامه مسیر رقابت ها خیلی کمک خواهد کرد.
 
در ادامه و در قالب جدول به نتایج انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در روز شنبه اشاره می شود:
 
کروز و روبیو بالاخره از ترامپ پیش افتادند
 
در ادامه و در قالب جدول نتایج کلی رقابت های درون حزبی و ایالتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمایش داده می شود:
 
کروز و روبیو بالاخره از ترامپ پیش افتادند

کلید واژه ها: ترامپ روبیو مارکو روبیو کلمبیا مارکو وایومینگ منطقه کلمبیا ایالت وایومینگ دونالد ترامپ انتخابی


نظر شما :