افشای برنامه سفر آتی اوباما به لندن

۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۵۷۱۵۸ سرخط اخبار

روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در ماه آینده میلادی برای نشان دادن حمایتش از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، به لندن سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: این دخالت اوباما گرچه یک کودتا مهمی برای کمپین طرفداران اروپا شمرده می شود اما در همین حال سبب خشم طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت ) نیز خواهد شد.

ایندیپندنت افزود: دیدار اوباما از انگلیس به معنای حمایت از مواضع دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در قبال اتحادیه اروپا، نیز شمرده می شود.

این روزنامه نوشت: سفر اوباما به لندن همچنین می تواند سبب ترمیم رابطه مخدوش شده اش با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شود.

باراک اوباما هفته گذشته در گفت وگویی، نخست وزیر انگلیس را متهم کرده بود که سبب ایجاد 'آشفتگی ' در کمپین لیبی شده و در ایجاد بحران در این کشور پس از سرنگون کردن رژیم قذافی در سال 2011 میلادی به دلیل نداشتن برنامه ای بعد از قذافی سهیم بوده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: یک منبع نخست وزیری انگلیس تایید کرده است که اوباما قرار است در جریان سفرش به اروپا برای حضور در نمایشگاه فناوری هانوور آلمان که قرار است در 24 آوریل برگزار شود، دیداری نیز از لندن خواهد داشت.

این روزنامه همچنین عنوان کرد دخالت اوباما در مساله همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که براساس نظرسنجی موسسه 'کامرس' میزان حمایت از بوریس جانسون شهردار لندن که به طور غیررسمی رهبری کمپین برگزیت را بر عهده دارد و از دیوید کامرون که رهبری کمپین حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا تحت عنوان 'تراست' بر عهده دارد، بسیار نزدیک به یکدیگر است.

براساس نظرسنجی یادشده، میزان حمایت از دیوید کامرون 35 درصد و از بوریس جانسون 34 درصد بوده است.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است در 23 ماه ژوئن آینده برگزار شود.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا دیوید کامرون کامرون


نظر شما :