عصبانیت خانم سوچی از سوال خبرنگار مسلمان

۰۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۵۷۵۴۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه میانمار پس از سوال یک خبرنگار مسلمان درباره افزایش خشونت ها علیه اقلیت مسلمان به شدت عصبانی شد.

به گزارش پرس تی وی، آنگ سان سوچی، وزیر خارجه میانمار در جریان مصاحبه خبرنگار مسلمان بی بی سی (شبکه دولتی انگلیس) با وی، از کوره در رفته است.

سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است، همواره تحت حمایت رسانه‎های غرب به عنوان فردی آزادی خواه و طرفدار دموکراسی معرفی می شد اما واکنش های اخیر او حتی سرسخت ترین طرفداران وی را به شدت غافلگیر کرده است.
 

عصبانیت خانم سوچی از سوال خبرنگار مسلمان


گزارش ها حاکی از آن است که سوچی طی مصاحبه با میشل حسین، خبرنگار بی بی سی درباره کشتار مسلمانان در میانمار، عصبانی شد و پاسخ وی را به تندی داد.

سوچی پس از آنکه بحث به افزایش خشونت ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار کشیده شد، گفت: «هیچ کس به من نگفته بود که قرار است یک مسلمان با من مصاحبه کند.»

پیتر پاپهام، خبرنگار روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از واکنش همراه با عصبانیت سوچی پرده برداشته است. وی گفته این اطلاعات را از «منبعی موثق» به دست آورده است.

در این مصاحبه سوچی با این ادعا که کشتار مسلمانان روهینگیا «پاکسازی قومیتی نبوده»، از محکوم کردن این اقدامات خشونت آمیز سر باز زد.

وی گفت: «مسلمانان هدف حمله قرار گرفته اند اما با بودایی ها نیز با خشونت برخورد شده است. وحشت برای هر دو طرف وجود دارد.»

سوچی که رهبر حزب لیگ ملی برای دموکراسی است، به علت محکوم نکردن آزار و اذیت مسلمانان، مورد انتقاد قرار گرفته است.

سوچی پیش از این هم به علت سکوت در قبال جنایات بودایی های افراطی علیه مسلمانان روهینگیا مورد انتقاد گروه‎های حقوق بشری قرار گرفته بود.

به گفته سازمان ملل مسلمانان روهینگیا از ستم دیده ترین اقلیت های کل جهان هستند.
دولت میانمار تا به حال در دفاع از حقوق مسلمانان کوتاهی کرده است.

ایالت راخین، در غرب میانمار، محل اصلی زندگی مسلمانان روهینگیا است و از زمان استقلال این کشور در سال 1948، بودائیان افراطی به شکلی سازمان یافته و هدفمند آن ها را سرکوب می کنند.

در درگیری های بودائیان افراطی با مسلمانان روهینگیا تاکنون صدها نفر کشته و هزاران نفر آواره شده اند. بیشتر مسلمانان روهینگیا برای نجات جان خود به کشورهای تایلند، اندونزی و مالزی فرار می کنند.

کلید واژه ها: روهینگیا مسلمانان روهینگیا سوچی


( ۲ )

نظر شما :