بحرین: آماده مقابله با ایران هستیم!

۱۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۵۷۷۱۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین با اشاره به روابط تاریخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با آمریکا، گفت: ما در مقابله با ایران جدی هستیم.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل سرکوب حقوق بشر در بحرین این کشور با اعتراض گسترده سازمان های حقوق بشر مواجه است، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آماده مقابله با سیاست های خارجی ایران هستند.

وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، همچنین افزود: ایران باید دست از حمایت برخی از گروه ها در خاورمیانه بردارد ما برای ایران پیامی داریم و الان در مقابله با ایران جدی هستیم و اگر ایران سیاست های خود را تغییر دهد آماده گشایش صفحه جدیدی از رابطه با  این کشور هستیم.

خالد بن احمد که کشورش طی 5 سال گذشته اعتراضات مسالمت آمیز ملت بحرین را با خشونت سرکوب کرده است و طی آن بیش از 200 شهروند بحرینی به شهادت رسیده اند گفت: ایران باید در سیاست خارجی خود در قبال کشورهای منطقه تغییر جامعی ایجاد کند که این تغییر شامل توقف حمایت از حزب الله و دیگر گروه ها است.

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از سخنان خود درباره رابطه با آمریکا گفت: رابطه با ایالات متحده یک رابطه تاریخی و قدیمی است.

این در حالی است که پادشاه بحرین چند روز پیش تاکید کرده بود که روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با  اسرائیل تنها به زمان نیاز دارد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :