آمریکا: توان سایبری ایران رو به افزایش است

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۵۷۸۳۴ سرخط اخبار
فرماندهی سایبری ارتش آمریکا تصریح کرد، روسیه و چین بزرگترین تهدید امنیت سایبری برای آمریکا به حساب می آیند و توانمندی سایبری ایران رو به افزایش است.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریاسالار مسئول فرماندهی سایبری ارتش امریکا روز سه شنبه به کنگره این کشور گفت: روسیه و چین در حکم بزرگترین تهدیدهای امنیت سایبری علیه امریکا هستند اما ایران تلاش می کند تا قابلیت های خود را در این زمینه افزایش و منابع مالی بیشتری برای این کار اختصاص دهد.
 
دریاسالار مایکل راجرز خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: گرچه آمریکا در کل قدرت نظامی بیشتری نسبت به این سه کشور دارد اما وقتی پای جنگ سایبری به میان می آید شکافها بین آمریکا و این سه کشور کمتر می شود.
 
او افزود: فرماندهی سایبری آمریکا در زمینه ایجاد تیم های ماموریت های سایبری در حال پیشرفت است و تا سپتامبر سال 2018 در مجموع 133 تیم کاملا عملیاتی در اختیار خواهد داشت.
 
به گفته راجرز در حال حاضر حدود یکصد تیم در این فرماندهی در حال انجام عملیات سایبری هستند.
 
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا استفاده از جنگ سایبری را در عراق و سوریه افزایش داده و تقویت قابلیت های سایبری این وزراتخانه را به عنوان یک هدف کلیدی در دستورکار خود دارد.
 
به عنوان بخشی از این امر ، او در حال ارزیابی ارتقا فرماندهی سایبری به یک فرماندهی نظامی کامل و مستقل است. فرماندهی سایبری آمریکا در حال حاضر یکی از واحدهای زیرمجموعه فرماندهی راهبردی ارتش آمریکاست.
 
راجرز در طول جلسه استماع در مجلس سنا به قانون گذاران آمریکایی گفت که این ارتقا به یک فرماندهی کامل به واحدهای او اجازه خواهد داد تا « سریع تر باشند که این امر به ایجاد نتایج عملیاتی بهتر منجر خواهد شد.»
 
او افزود: این امر همچنین به او اختیارات بیشتری در فرایند بودجه و نحوه اولویت بندی هزینه ها خواهد داد.
 
یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد: کارتر بر این اعتقاد است که تبدیل فرماندهی سایبری به یک فرماندهی کامل مفید خواهد بود.
 
این مقام افزود: گرچه مذاکرات با کاخ سفید در این مورد ادامه است اما کارتر هنوز توصیه های نهایی خود را به رئیس جمهور ارائه نکرده است. کنگره هم باید چنین تغییری را تصویب کند.
 
در طول این جلسه استماع ، راجرز گفت: عمده ترین نگرانی های او در زمینه امنیت سایبری ، حملات علیه زیرساختهای حیاتی در آمریکا و این احتمال است که هکرها شاید به جای صرفا خواندن داده ها یا دزدیدن آنها اقدام به نفوذ به شبکه ها و تغییر داده ها کنند.
 
او افزود: در نتیجه چنین وضعی مقامات آمریکایی دیگر قادر نخواهند بود تا « آنچه را که می بینیم باور کنند» که این شامل داده هایی می شود که ارتش آمریکا برای عملیات حیاتی خود به آنها نیاز دارد.
 
به گفته راجرز در مجموع نگرانهانی در حال تشدیدی وجود دارد مبنی بر اینکه گروههای افراطی و سایرین شاید نگاه به عالم سایبری را به عنوان یک سامانه تسلیحاتی شروع کنند و « بخواهند تا از آن به عنوان وسیله ای برای وارد کردن ضربات به آمریکا و سایر کشورها استفاده کنند.»

کلید واژه ها: فرماندهی سایبری راجرز


نظر شما :