توسعه فن‌آوری تسلیحات هسته‌ای کره شمالی

۲۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۵۸۰۹۸ سرخط اخبار

کره شمالی امروز جمعه بعد از آنکه در پرتاب یک فروند موشک بالستیک موسوم به «موسودان» ناموفق بود، اعلام کرد که هر چقدر تحریم ها علیه این کشور شدیدتر شود، به همان میزان برنامه توسعه فن آوری و ساخت تسلیحات هسته ای را به پیش سوق خواهد داد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی پیش از آنکه در ماه ژانویه امسال دست به آزمایش چهارم هسته ای بزند بارها از آمریکا خواست معاهده دائمی صلح با این کشور را امضا کند اما واشنگتن این درخواست را رد کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا این هفته هشدار داد که با توجه به تحرکات کره شمالی، واشنگتن احتمال دارد تحریم های بیشتری را بر علیه این کشور اعمال کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که نامی از او برده نشده است، امروز گفت: اگر قرار بر افزایش تحریم ها باشد فن آوری تسلیحاتی اتمی کره شمالی هم توسعه خواهد یافت.
این سخنگو اظهارات مقام های آمریکایی در اجلاس وزیران خارجه گروه هفت در هیروشیما ژاپن را بشدت مورد انتقاد قرار داد و آمریکا را به دروغگویی متهم کرد.

خبرگزاری کره شمالی از قول وی آورده است: آمریکایی ها می گویند دنیای عاری از سلاح هسته ای می خواهیم اما برای مدرن کردن زرادخانه های هسته ای خود هزینه های کلانی می کنند.

وی تاکید کرد که واشنگتن می گوید کشورهای دیگر را هم زیر چتر هسته ای خود قرار می دهد و رزمایش های هسته ای برگزار می کند.

این سخنگو تصریح کرد که تمامی تلاش آمریکا این است که اذهان عمومی را از واقعیات منحرف کرده و انتقادهای آنها را متوجه پیونگ یانگ کند.

وی گفت که سلاح اتمی کره شمالی یک تهدید نیست بلکه نیروی بازدارنده ای است که تحت فشار آمریکا و عملکرد خصمانه این کشور تقویت شد و باعث می شود تا کره شمالی در دام یک فاجعه اتمی که مسبب آن آمریکاست، گرفتار نشود.

این سخنگو همچنین گفت که اگر کشورش سلاح اتمی نسازد و فن آوری تسلیحات اتمی را توسعه ندهد و از این شمشیر گرانبها حراست ننماید، قربانی حمله اتمی خواهد شد.

براساس بیانیه ای که ستاد کل ارتش کره جنوبی امروز منتشر کرد، ظاهرا کره شمالی در پرتاب یک فروند موشک میان برد بالستیک موسوم به «موسودان» که اوایل صبح قصد انجام آن را داشت ناموفق بوده است.


نظر شما :