اعتراف کاخ سفید به همکاری با عربستان علیه ایران

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۵۸۲۴۰ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی خصمانه گفت که واشنگتن همکاری نزدیکی با عربستان سعودی برای مقابله با ایران دارد.

به گزارش ایسنا، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در اظهاراتی مضحک ریاض را یک شریک مهم واشنگتن برای مقابله با تروریسم در منطقه خواند و گفت: حوزه های زیادی وجود دارد که ما با یکدیگر در آنها همکاری نزدیکی داریم از تلاش برای حل مسأله سوریه و مقابله با داعش گرفته تا مبارزه علیه القاعده در یمن.

ارنست در ادامه گفت که کشورش برای مقابله با آنچه که واشنگتن فعالیت های خرابکارانه ایران در منطقه می داند نیز با عربستان سعودی همکاری نزدیک دارد.

وی افزود: هر چند اختلاف نظرهایی میان دو کشور وجود دارد ما می دانیم که این اختلافات از طریق دیپلماسی قابل حل خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضوعات احتمالی مورد بحث در دیدار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با پادشاه عربستان گفت که وضعیت کنونی یمن، جنگ علیه داعش و به ویژه موضوعات مربوط به ایران در این دیدار مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در خصوص عربستان سعودی در حالی مطرح شده است که بررسی حقایق در منطقه نشان می دهد، سیاست های مداخله جویانه ریاض در کشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورها یکی از اصلی ترین دلایل جنگ و ناآرامی در آنها است. از طرفی دیگر حمایت های مالی و فکری عربستان و برخی دیگر از عرب های حاشیه خلیج فارس از گروه های افراط گرا و ایدئولوژی رادیکالی آنها سبب بروز و گسترش تروریسم در منطقه و به ویژه قدرت گیری گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده شده است، حال اینکه عربستان با پشتیبانی غرب و آمریکا داعیه مقابله و تلاش علیه افراط گرایی و تروریسم را دارد و سعی می کند با متهم جلوه دادن ایران، توجه جامعه بین الملل را از حقیقت ماجرا منحرف کند.


نظر شما :