گشت دریایی عربی علیه ایران راه‌اندازی می‌شود

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۴:۵۱ کد : ۱۹۵۸۳۰۶ سرخط اخبار

«عبد اللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست خبری مشترک با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از توافق با آمریکا بر سر راه اندازی گشت دریایی علیه ایران خبر داد و تأکید کرد وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان با کارتر تقویت همکاری های دوجانبه را بررسی کرده اند.

الزیانی گفت وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با همتای آمریکایی خود مسأله تقویت قدرت نظامی کشورهای این سازمان را بررسی کرده اند و بر اهمیت کار مشترک برای پایه گذاری اصول اولیه حفظ امنیت و ثبات منطقه پافشاری کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری «الجزیره»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد در این نشست تلاش ها برای مقابله با داعش به بحث گذاشته شده و کشورهای عضو این شورا از ایالات متحده خواسته اند در زمینه فناوری موشکی به این کشورها کمک کند.

الزیانی ضمن متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن و دیگر مناطق درگیر در خاورمیانه گفت: زمینه فراهم شدن گشت های دریایی مشترک با آمریکا برای مقابله با کشتی های ایرانی ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر «اشتون کاتر» وزیر دفاع آمریکا گفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از همپیمانان ثابت ایالات متحده هستند و امنیت آنها برای آمریکا در اولویت قرار دارد.

کارتر در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، درباره حمایت ایران از حزب الله و اینکه ایالات متحده قرار نیست تهران را در این زمینه تحریم کند گفت: پاسخ دادن به این موضوع، مسئولیت وزارت دفاع آمریکا نیست اما ایالات متحده تحریم های مربوط به تروریسم و موشک های بالستیکی را در چارچوب توافق هسته ای علیه ایران ابقا کرده است.

وی نیز با تکرار ادعاهای الزیانی درباره ایران، از توافق برای راه اندازی گشت دریایی برای مبارزه با چیزی خبر داد که آن را «قاچاق سلاح ایران» به یمن نامید.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تهران را به ناامن کردن منطقه متهم کرد و گفت: تهران امنیت کشورهای منطقه را به خطر می اندازد و حمایت از حزب الله نمونه ای از اقدامات زیانبار ایران در خاورمیانه است.

کلید واژه ها: شورای همکاری خلیج فارس


نظر شما :