بارزانی: عراق عملا تجزیه شده است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۵۹۰۲۲ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق طی سخنانی اعلام کرد که عراق از لحاط عملیاتی عراق تجزیه شده است و طوایف مرزهای این تجزیه را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی اعلام کرد که عراق از لحاظ عملیاتی تجزیه شده است و طائفه گرایی در مرزهایش وجود دارد.

بر اساس این گزارش بارزانی در ادامه سخنان خود درخواست کرد که یک گفتگوی جدی میان اقلیم کردستان و بغداد برای رسیدن به راهکار صورت گیرد و در غیراین صورت ما برادر و همسایه های خوبی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در برهه کنونی فرصتی تاریخی برای تمامی طرف ها ایجاد شده و در صورت از دست دادن این فرصت از سوی طرف های سیاسی به استدلال های مختلف، مردم خود سرنوشتشان را تعیین می کنند.

بارزانی همچنین گفت: در شرایط کنونی مرز و حاکمیت معنا ندارد و توافق سایکس پیکو به پایان رسیده است و از جامعه جهانی می خواهم که مسئولیت خود را برای یافتن راه حل برای عراق برعهده گیرند و بر ادامه رنج های مردم عراق پای فشاری نکنند.

رئیس اقلیم کردستان گفت: پس از ۱۰۰ سال تلاش و مصیبت، مردم کردستان تمامی راه ها را برای حمایت از وحدت عراق به معنای حقیقی آن آزمایش کرد اما از لحاظ عملیاتی عراق تجزیه شده است و طوایف مرزهای این تجزیه را تشکیل می دهند.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :