در ایران دقیقا هیچ‌ چیز عوض نشده است

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۵۱ کد : ۱۹۵۹۹۲۸ سرخط اخبار

اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به عدم مشاهده تغییرهای مورد نظر در ایران نوشت: از دید ایران، اسرائیل کماکان «غده سرطانی» و آمریکا نیز «شیطان بزرگ» است.

به گزارش  فارس، اندیشکده «گیت استون» وابسته به جریان نو محافظه کار آمریکا در گزارشی نوشت: از زمانی که «حسن روحانی» رییس جمهور ایران شده است، به آمریکایی ها از تغییرهای اساسی در ایران گفته شده، اما در واقع در این کشور دقیقا هیچ چیزی عوض نشده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان قدرتمند و خطرناک است و حمایت این کشور از امور خرابکارانه افزایش یافته است. همچنین شعارهای ایران علیه اسرائیل به عنوان «غده سرطانی بدخیم» و آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» کاسته نشده است.

از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی، سیاست آمریکا در قبال ایران عوض شده و دولت آمریکا دوست دارد به مردم کشورش در این باره دروغ گوید. اما این ادعا که دولت روحانی تا حدودی عناصر میانه رو را به قدرت آورده و این ها افرادی هستند که غرب می تواند و باید با آن ها تعامل کند،اشتباه است. در واقع نه تنها هیچ تغییر واقعی در تهران رخ نداده، بلکه میانه روهای واقعی در دولت ایران هرگز حضور نیافتند زیرا میانه روهای واقعی قادر به شرکت در رقابت های انتخابی نشدند.

گیت استون با حمله به ولایت فقیه و اشاره به شکل گیری آن از سوی قدرتمند ترین روحانیون که از سوی رهبری ایران انتخاب می شوند، نوشت که با وجود رهبری ایران تغییر در این کشور بعید است.

این اندیشکده در ادامه با طرح سئوالی نوشت: چه موردی در ایران عوض شده است؟ تنها تصویر دولت عوض شده و در قیاس با «محمود احمدی نژاد» غیر منطقی، حسن روحانی آرام به عنوان میانه رو به روی کار آمده اما این امر توهم است. شاید در قیاس با احمدی نژاد، روحانی پدر مابانه، سیاستمداری در لباس های مرتب باشد که همواره تبسم زده و هرگز داد و بیداد نمی کند. اما ظهور او در قدرت نشان می دهد که حکومت ایران چگونگی بکارگیری از ظواهر و نمودهای بیرونی را در تقابل با دشمن فرا گرفته است.

این مرکز مطالعاتی در خاتمه مدعی شد: دولت حسن روحانی نیز چهره موقرتری از همان حکومتی است که برگزاری دادگاه های قرون وسطایی (دادگاه برخورد با عوامل جاسوس) را ادامه داده و در زمینه موارد نقض حقوق بشر حدنصاب بالایی دارد. این همان حکومتی است که هنوز تهدید به حذف اسرائیل از نقشه جهان نموده و به سمت آمریکا موشک پرانی می نماید و تنها دولت اوباما چین ابزارهایی را برایش فراهم آورده است. این همان رژیمی است که با تعهد به «مغلوب ساختن شیطان بزرگ» قدرت گرفت و اینک همان شیطان بزرگ می گوید که اقدام های ایران چنین مفهومی را ندارند.  از زمانی که حسن روحانی قدرت گرفت، تنها موردی که تغییر کرده اشتیاق دولت آمریکا برای قبول دروغ های دولت ایران و انتقال آن به مردم آمریکا بوده است.

 

کلید واژه ها: حسن روحانی عوض


نظر شما :