نبیل رجب همچنان در حبس می‌ماند

۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۵:۲۱ کد : ۱۹۶۰۰۷۱ سرخط اخبار

وکیل مدافع نبیل رجب اعلام کرد که دادستانی بحرین تصمیم گرفته است وی را به مدت یک هفته جهت انجام بازجویی ها در بازداشت موقت نگه دارد. بان کی مون نیز از بازداشت مجدد نبیل رجب و جلوگیری از سفر حقوقدانان بحرینی به ژنو انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت مرآة البحرین، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نگرانی شدید خود را نسبت به بازداشت مجدد نبیل رجب، حقوقدان برجسته بحرینی و از مخالفان این کشور اظهار و بر "حق ملت ها در بهره مندی مسالمت آمیز از آزادی هایشان در آزادی بیان و برگزاری تجمع مسالمت آمیز" تاکید کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل عنوان داشت: ما از وضعیت بحرین اطلاع داریم و نسبت به بازداشت نبیل رجب نگران هستیم.

وی افزود: دبیرکل به شدت نسبت به بازداشت مجدد نبیل رجب که یک فعال حقوقی برجسته و موسس مرکز حقوق بشر بحرین است، نگران بوده و بر حق مردم در بهره مندی مسالمت آمیز از حقوقشان در آزادی بیان و برگزاری تجمع و شکل گیری جمعیت ها در بحرین و در هر مکان دیگر تاکید دارد.

دوجاریک در مورد اقدام بحرین در جلوگیری از سفر هیات حقوقی بحرین برای سفر به ژنو گفت: ما معتقدیم که مهم است که فعالان و سازمان های غیردولتی و نهادهای جامعه مدنی بتوانند برای مشارکت در نشست های شورای حقوق بشر در ژنو سفر کنند.

در همین حال، محمد الجشی، وکیل مدافع نبیل رجب گفت که دادستانی بحرین اتهام "اشاعه اخبار دروغین که می تواند به جایگاه کشور خدشه وارد کند" علیه نبیل رجب مطرح کرده و دادستانی کل دستور بازداشت موقت وی به مدت یک هفته را برای تکمیل بازجویی ها داد.

نیروهای دستگاه امنیتی رژیم آل خلیفه صبح روز دوشنبه نبیل رجب را از خانه اش واقع در منطقه بنی جمره بازداشت کردند.

مارک تونر، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به بازداشت مجدد نبیل رجب گفته بود: ما بسیار نگران بازداشت نبیل رجب هستیم و این مساله را از نزدیک پیگیری می کنیم.

کلید واژه ها: نبیل رجب بحرین بازداشت مجدد نبیل رجب بازداشت مجدد نبیل مجدد نبیل رجب بازداشت مجدد مجدد نبیل به بازداشت


نظر شما :