اتهامات جدید رژیم آل خلیفه علیه نبیل رجب

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۶۲۹۰۲ سرخط اخبار

با هدف اعمال فشار علیه فعالان حقوقی و سیاسی در بحرین، دادستانی این کشور روز دوشنبه به نبیل رجب، فعال حقوق بشری بحرین اتهامات جدیدی را در خصوص توهین به نظام این کشور وارد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع محلی بحرین اعلام کردند که نبیل رجب، یکی از برجسته ترین فعالان دموکراسی که در حال حاضر در بازداشت است روز دوشنبه از سوی دادستانی به انتشار اخبار و اظهارات و بیانات دروغین و مغرض در خصوص نظام حاکم و اعتبار و جایگاه آن متهم شده است.

محمود صلاح، دادستان کل استان "شمالیه" بحرین اعلام کرد که دفتر دادستانی تحقیقاتی را از فردی که در ابلاغیه اداره مبارزه با جرایم اینترنتی اعلام شده مطالب و بیاناتی را در یک روزنامه انگلیسی زبان در توهین به نظام حاکم و اعتبار آن ایراد کرده، آغاز کرده است.

صلاح به نام این فرد یا روزنامه مذکور اشاره ای نکرد اما فعالان حقوق بشری در بحرین معتقدند که فرد مظنون نبیل رجب است.

گفته می شود در مطلب منتشر شده، نیروهای امنیتی بحرین به شکنجه بازداشت شدگان "متهم" شده اند.

نبیل رجب از چهره های بارز مبارزان بحرینی است که از ژوئن گذشته به اتهام انتشار توئیتی علیه دولت این کشور در حبس به سر می برد و تاکنون بارها بازداشت شده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه مقاله ای را منتشر کرد که در آن نبیل رجب، خوانندگان را خطاب قرار داده و گفته است که از سلولی در یک زندان بحرین با آن ها سخن می گوید و از آغاز فصل تابستان غالبات در سلول انفرادی بوده است.

در این مقاله آمده که "بحرین کشوری است که مردمش را زندانی و شکنجه و یا حتی به خاطر جسارتشان به ابراز تمایل برای دموکراسی می کشد. "

دولت بحرین بارها شکنجه زندانیان از سوی نیروهای پلیس را رد و مدعی شده است که دوربین هایی را در مراکز تحقیق نصب کرده تا مانع از شکنجه افراد بازداشتی توسط پلیس شود.

دادستانی کل استان شمالیه اعلام کرد نبیل رجب این اظهارات را رد و گفته است که وی هیچ مصاحبه ای با این روزنامه نکرده است و هیچ ارتباطی با این روزنامه و مطلب چاپ شده ندارد.

مقامات امنیتی بحرین و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گاهی اظهاراتی را درباره تحققیات یا اتهامات در مسائل امنیتی بدون ذکر نام متهمین ایراد می کنند.

مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که وکیل نبیل رجب از حضور در جلسه تحقیق از موکلش منع شده است.

نبیل رجب در صورت محکومیت به اتهامات سابق با 13 سال زندان رو به رو خواهد شد.

کلید واژه ها: بحرین نبیل رجب


نظر شما :