علمای بحرین اقدامات اخیر دولت را «اعلام جنگ» خواندند

۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۶۰۱۰۷ سرخط اخبار

علمای بحرین با صدور بیانیه ای انحلال جمعیت های معارض این کشور و بستن دفاتر آن وبازداشت افراد را «اعلام جنگ» توصیف کردند.

به گزارش فارس، علمای بحرین در بیانیه ای، اقدامات سرکوبگرانه دولت این کشور علیه ملت و تشکیلات دینی و سیاسی معارض را محکوم کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «المنار»، در بیانیه علمای بحرین آمده است: اقدامات اخیر دولت بحرین، اعلام جنگ علیه معارضان سیاسی، اراده و چشم اندازهای و آرزوهای ملت و نیز اعلام جنگ علیه وجود دینی و فرهنگی طایفه بزرگوار شیعه در بحرین است.

در ادامه این بیانیه سیاست دولت بحرین «تروریستی» توصیف شده و آمده است که «این افزایش اعمال فشار دیوانه وار حکایت از چیزی جز بی منطقی، کنار گذاشتن سیاست و انتخاب رویکرد فرقه گرایانه در قبال ملتی که مسالمت آمیز، حقوق مشروع خود را دنبال می کند، ندارد».

علمای بحرین افزودند: اگر نظام حاکم فکر می کند که با این اقدامات سرکوبگرانه می تواند به تحرکات ملت پایان دهد در اشتباه است، جمعیت الوفاق یک دفتر نیست که بسته شود یا متشکل از اشخاصی نیست که بازداشت شوند بلکه تعبیری از تحرکات ملت، چشم اندازهای و اراده آن و نیز تفکر و منطقی است که به مشارکت مردمی و احترام به اراده ملت ها احترام می گذارد.

درادامه این بیانیه آمده است: جمعیت «التوعیه الاسلامیه» عنوانی برای بیداری اصیل و آزاد اسلامی در بحرین است و دولت نمی تواند این جمعیت را مانند مجلس اسلامی علمای بحرین منحل کند.

علمای بحرین تاکید کردند که تحرکات مسالمت آمیز، تحرکاتی مشروع است که توجیهات دینی و انسانی واضح خود را دارد و با بستن دفاتر جمعیت های سیاسی متوقف نخواهد شد.

هفته جاری تمام دفاتر بزرگترین جمعیت معارض بحرین «الوفاق» توسط آل خلیفه بسته شد و همزمان دو جمعیت معارض دیگر به نام «التوعیه الاسلامی» و «الرساله» نیز منحل اعلام شد.

هفته گذشته نیز «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز پس از چند ماه آزادی دوباره بازداشت شد.

پیش از آن نیز دادگاه بحرین حکم حبس «شیخ علی سلمان» رئیس جمعیت الوفاق را از چهار سال به 9 سال افزایش داد.

طی یک ماه گذشته چندین بحرینی نیز مانند بسیاری از معارضان دیگر با اتهامات تروریستی مواجه شدند تا مانند صدها هموطن دیگرشان از آنان سلب تابعیت شود.

کلید واژه ها: بحرین علمای بحرین


نظر شما :