تبلیغات همه‌پرسی انگلیس متوقف شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۶۰۱۴۳ سرخط اخبار

تبلیغات موافقان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پی ترور نماینده پارلمان این کشور به دستور نخست وزیر انگلیس به حال تعلیق درآمد.

به گزارش تسنیم، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در پیامی تلویزیونی ضمن ابراز تأسف عمیق از ترور عضو پارلمان انگلیس همه تبلیغات موافقان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا اطلاع بعدی لغو کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین از لغو سفر دیوید کامرون  به جبل الطارق در پی این ترور خبر داد. سخنرانی جرج اوزبورن وزیر خزانه داری انگلیس نیز در لندن لغو شد.

وریس جانسون عضو برجسته حزب محافظه کار و شاخص ترین چهره موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز که به همراه پنی موردونت وزیر نیروهای مسلح انگلیس برای سخنرانی درباره آثار و پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در خارج از لندن حضور یافته بودند سفر خود را نیمه کاره رها کردند و به لندن بازگشتند.

خانم جو کاکس نماینده مجلس عوام از حزب کارگر هدف حمله مسلحانه فردی قرار گرفت که هنگام تیراندازی نام حزب راست افراطی «فرست بریتین» را تکرار می کرد.

منابع محلی اعلام کردند خانم جو کاکس در حال گفتگو با مردم حوزه انتخابیه اش بود که هدف این حمله مسلحانه قرار گرفت. خانم جوکاکس  به لحاظ مواضع  و رفتارش مورد احترام مسلمانان  در انگلیس بود و بارها همدردی خود را با آوارگان سوری به ویژه کودکان این کشور ابراز داشت.

حزب اول انگلیس (Britain First)، از احزاب ملی گرا و راست افراطی در انگلیس است که به دست اعضای پیشین حزب نژادپرست ملی انگلیس (British National Party ــ BNP)، در سال 2011 میلادی تأسیس شد.

هواداران  آن بارها مسلمانان را هدف حملات فیزیکی، لفظی و رسانه ای قرار دادند. رهبران این گروه که در میتینگ ها و تظاهرات پرچم رژیم صهیونیستی را با خود حمل می کنند هیچ گاه کینه و نفرت خود را از مسلمانان پنهان نمی کنند و بدترین دشنام ها را به مسلمانان می دهند.

رهبر حزب افراطی اول انگلیس گفته است هنوز زود است درباره ارتباط قاتل با این حزب، اظهار نظر شود. بسیاری از سیاستمداران انگلیس و شماری از سیاستمداران اروپایی، این قتل را محکوم کرده اند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :