روسیه: تغییر نظام سوریه کل منطقه را وارد بحران می‌کند

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۰۱۶۲ سرخط اخبار

کاخ کرملین در واکنش به درخواست دیپلماتهای آمریکایی برای حمله به سوریه و تغییر حکومت این کشور هشدار داد که چنین اقدامی کل منطقه را وارد هرج و مرج و بحران خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کاخ کرملین در واکنش به درخواست دیپلماتهای آمریکایی برای حمله به سوریه و تغییر حکومت این کشور هشدار داد که چنین اقدامی کل منطقه را وارد هرج و مرج و بحران خواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه نوشته است که این هفته «ده ها نفر از مقامات وزارت خارجه ایالات متحده» در اعتراض به سیاست این کشور در سوریه، سندی داخلی را امضا کرده اند که اقدام نظامی علیه دولت سوریه را خواستار شده و تغییر نظام این کشور را تنها راه شکست داعش عنوان کرده است.

به گفته یک مقام مطلع، 51 افسر و مقام وزارت خارجه آمریکا که در امر سیاستگذاری در قبال سوریه ایفای نقش می کنند، این سند موسوم به «تلگراف کانال نارضایتی» را امضا کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست دیپلماتهای وزارت خارجه مبنی بر حمله به سوریه گفت که هنوز این گزارش را مطالعه نکردم اما به انتقادات آنها احترام می گذارم.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به انتقاد آمریکا از بمباران نیروهای مورد حمایت این کشور توسط جنگنده های روسی در جنوب سوریه نیز گفت که تشخیص بین گروههای میانه رو و نیروهای وابسته به جببه النصره بسیار دشوار است.

یک مقام ارشد نظامی آمریکایی امروز جمعه اعلام کرد که جنگنده های روسی روز پنج شنبه به نیروهای مورد حمایت این کشور در جنوب سوریه که درگیر جنگ با داعش هستند، حمله کرده است.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود قویا از حمله روسیه به معارضان سوری در نزدیکی الطعف انتقاد کرد و متذکر شد که در زمان حمله هیچ نیروی زمینی روسیه یا سوریه در منطقه حضور نداشته است.


نظر شما :