اوکراین نهایتا تا 10 سال آینده به اتحادیه اروپا خواهد پیوست

۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۶۰۷۹۰ سرخط اخبار

نخست وزیر اوکراین طی اظهاراتی نسبت به پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا طی 10 سال آینده ابراز اطمینان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر اوکراین طی اظهاراتی نسبت به عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا طی 10 سال آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، «ولادیمیر گرویسمان» طی اظهاراتی اعلام کرد: «من اطمینان دارم که اوکراین نهایتا تا 10 سال آینده قادر به عضویت در اتحادیه اروپا خواهد بود.»

وی افزود: «مناقشه غیرقابل حل در دونباس و مشکلات اقتصادی وخیمی که اوکراین امروز با آنها مواجه است نباید مانع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شود و من اطمینان دارم که اوکراین طی 10 سال آینده به عضویت اتحادیه اروپا درخواهد آمد. ما مسیر اروپایی را دنبال می کنیم و این برای ما به معنای آزادی، حقوق بشر و اقتصاد قوی است.»

نخست وزیر اوکراین در ادامه خاطرنشان کرد: «ما باید معیارهای خود را با معیارهای اتحادیه اروپا تطبیق دهیم و از قبل تلاش های زیادی در این راستا به ویژه در امر مبارزه با فساد انجام داده ایم.»

اظهارات نخست وزیر اوکراین در حالیست که سازمان غیردولتی «شفافیت بین الملل» که به طور سالیانه اقدام به انتشار شاخص ادراک فساد می کند، اوکراین را فاسدترین کشور اروپا ارزیابی کرده است.

وی همچنین با انتقاد از تصمیم اخیر انگلیسی ها در خصوص خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد: «من به انتخاب و رأی مردم انگلیس احترام می گذارم ام معتقدم که حفاظت از دستاوردهای به دست آمده ضروریست.»

شفافیت بین الملل (Transparency International) یک سازمان غیر دولتی است که در سال 1993 تأسیس شد و دفتر اصلی آن در برلین، آلمان قرار دارد. هدف این سازمان که در حدود 100 کشور نمایندگی دارد تلاش برای مبارزه با فساد و افزایش آگاهی در مورد آن است.

این سازمان به طور سالیانه اقدام به انتشار شاخص ادراک فساد می کند. سنجش فساد به استفاده از شاخص های نظیر فساد، اختلاس، رشوه گیری، خرید و فروش پست های دولتی، رشوه پذیری دستگاه قضایی، فساد مالی در میان سیاستمداران و مقام های دولتی و عدم مقابله کافی یا ناکارایی در مبارزه با مواد مخدر است.

کلید واژه ها: اوکراین اتحادیه اروپا وزیر اوکراین 10 سال آینده


( ۱ )

نظر شما :