استراتژی داعش تغییر کرد

۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۶۰۸۵۵ سرخط اخبار
روزنامه نیویورک نوشت که گروه تروریستی داعش پس از شکست ها متوالی در جبهه سوریه و عراق دست به اجرای اقدامات تروریستی در سه شهر اورلاندو، استانبول و اخیرا بغداد زده است.
 
به گزارش میزان نیویورک تایمز نوشت: عوامل تبلیغاتی داعش در ماه رمضان به دنبال کننده های خود در شبکه های مجازی گفته اند که این ماه بهترین فرصت برای کشتن است. سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش در اواخر ماه مه میلادی آنچه نیروهای جهادی این گروه خواند را به تلاش برای اجرای عملیات تروریستی فراخواند.
 
همچنین یک نیروی تکفیری دیگر نیز دستورالعملی را برای استفاده از این فرصت منتشر کرده است و با زبان انگلیسی بسیار ضعیف نوشته بود «فراموش نکنید که رمضان، ماه پیروزی ها نزدیک است».
 
ماه رمضان امسال تروریست های تکفیری صدها نفر را در اولاندو، استانبول، و حالا در بغداد کشته اند.
 
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: بر خلاف عقاید تکفیری گروه داعش، خشونت با ماه مبارک رمضان اصلاً همخوانی ندارد اما ماه رمضان برای گروه های تروریستی و تکفیری کاملاً متفاوت است، ماه رمضان برای آنها ماه انتقام و خونریزی است، به ویژه امسال با شکست های پیاپی داعش در جبهه عراق و سوریه، از دست دادن شهر فلوجه و به احتمال زیاد شکست این گروه در جبهه موصل، داعش تلاش بیشتری کرده است تا از این ماه به بهترین شکل سو استفاده کند، حملات تروریستی و خونریزی به راه بیاندازد و با تبلیغات بسیار، افراد غافل و بی اطلاع از هویت این گروه را جذب نماید. 
 
بنابر گزارش ها حمله مسلحانه به باشگاه همجنس گرایان در اورلاندو آمریکا دستکم 49 کشته و ده ها زخمی بر جا گذاشت.
 
همچنین انفجارهای فرودگاه آتاتورک در شهر استانبول و انفجار اخیر در بغداد صدها کشته و زخمی بر جا گذاشتند که همگی آنها در ماه رمضان اجرا شده و مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت.

کلید واژه ها: ماه رمضان


نظر شما :