روحانی به زودی به باکو سفر می‌کند

۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۹ کد : ۱۹۶۰۹۲۸ سرخط اخبار

خبرگزاری روسی «تاس» از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به باکو پایتخت آذربایجان در ماه آگوست خبر داد.

به گزارش  فارس، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دیروز (سه شنبه) در گفت وگوی تلفنی با «الهام علی اف» همتای آذری خود عید سعید فطر را تبریک گفت.

خبرگزاری تاس در این باره گزارش داد: در این گفت وگوی تلفنی درباره سفر حسن روحانی به باکو در ماه آگوست (مرداد و یا شهریورماه) توافق شد.

در این گفت وگو الهام علی اف ابراز امیدواری کرد که دیدار روحانی از آذربایجان باعث به وجود آمدن نیروی محرکه تازه برای توسعه بیشتر روابط بین دو کشور شود.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی علی اف آمده است: «روسای جمهور ایران و آذربایجان با رضایت از روابط دوستانه و پیشرفت موفقیت آمیز در مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کردند که روابط تهران و باکو در آینده بیشتر توسعه یابد.»

دو طرف همچنین بر همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، ترانزیت و حمل و نقل گفت وگو کردند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور آذربایجان، این تماس تلفنی به ابتکار طرف ایرانی انجام شد.

روحانی در نوامبر سال 2014 نیز به باکو سفر کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، روحانی در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: «اراده قوی دو دولت و عشق و علاقه دو ملت، پایه های مستحکمی را برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط تهران – باکو فراهم کرده است.«

روحانی با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کاملا آماده است روابط دو کشور را به سطحی ارتقاء دهد که دو ملت در چارچوب آن، به آرزوی دیرینه خود برای حداکثر بهره برداری از فرصت های مشترک دست یابند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان نیز با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادت، گفت: باکو مصمم است روابط خود را در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش و تعمیق دهد.

رئیس جمهوری آذربایجان اشاره کرد: اسناد مهمی که در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ترانزیت و حمل تدوین و برای توسعه روابط آماده شده اند، چشم انداز بسیار روشنی را در روابط دو کشور ترسیم می کنند.

کلید واژه ها: باکو


نظر شما :