آمریکایی‌ها خواهان پیگرد قانونی هیلاری کلینتون

۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۹ کد : ۱۹۶۱۱۳۱ سرخط اخبار

اکثریت مردم آمریکا معتقدند که پلیس فدرال این کشور باید هیلاری کلینتون را به اتهام انتقال بی محابای اطلاعات امنیت ملی از طریق ایمیل شخصی خود تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که تنها یک سوم مردم آمریکا با تصمیم پلیس فدرال این کشور (اِف بی آی) برای عدم طرح اتهام و پیگرد قانونی «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موافق هستند.

نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد که حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با تصمیم «جیمز کومی» رئیس اِف بی آی برای عدم طرح اتهام و تعقیب قانونی هیلاری کلینتون مخالف هستند و تنها ۳۵ درصد از این تصمیم حمایت می کنند.

همچنین حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان از احتمال تکرار این گونه اقدامات در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کردند.

با این حال اکثریت پاسخ دهندگان- ۵۸ درصد- اعلام کردند که موضوع ایمیلهای شخصی هیلاری کلینتون بر رأی آنها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تأثیری نخواهد گذاشت؛ و تنها ۲۸ درصد گفتند که کمتر از گذشته احتمال دارد از نامزدی کلینتون حمایت کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که میزان موافقت یا مخالفت با تصمیم اخیر اِف بی آی در میان دو حزب حاکم آمریکا- جمهوریخواه و دموکرات- متفاوت است.

درحالیکه ۹۰ درصد از اعضای حزب جمهوریخواه خواهان آن هستند که هیلاری کلینتون تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، ۳۰ درصد از دموکراتها چنین درخواستی دارند.

موضوع ایمیلهای شخصی هیلاری کلینتون در آرای ۷۴ درصد از دموکراتها تأثیری نخواهد داشت و حتی ۱۶ درصد از دموکراتها آنرا عاملی برای تقویت حمایتهای خود از کلینتون خواندند. تنها ۱۰ درصد از اعضای حزب دموکرات می گویند که در نتیجه این تصمیم اِف بی آی احتمالاً به هیلاری کلینتون رأی نخواهند داد.

گفتنی است که پس از انجام تحقیقاتی یکساله در مورد ایمیلهای شخصی هیلاری کلینتون، رئیس پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که این سازمان هیلاری کلینتون را به دلیل کاربرد نابجا و انتقال بی محابای اطلاعات امنیت ملی از طریق ایمیل شخصی خود در دوران تصدی وزارت خارجه مورد پیگرد قانونی قرار نخواهد داد.

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون پیگرد پیگرد قانونی


نظر شما :