رضایی: ایران می‌تواند هاب پروازهای منطقه باشد

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۶۲۲۲۴ سرخط اخبار
دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح یکشنبه بیست و چهارم مردادماه از مرکز کنترل فضای کشور برج و اپروچ در فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید و در جمع هیأت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به سخنرانی پرداخت.
 
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک خجسته سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت:به برکت حضور این امام عزیز ملت ما بارها از حوادث سنگین نجات پیداکرده است افتخار می کنیم که امام رضا (ع) به کشور ما آمدند و در خانه ی ما مأوا گزیدند. این میلاد را به فرزند برومندش حضرت ولیعصر و نایبش تبریک می گویم.
 
صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری همان طور که در صحبت ها بود، یکی از کانون های توسعه اقتصادی است. هم خودش درآمدزایی بالایی دارد همان طور که در کشورهای همسایه مان می بینیم و هم چون بخش مهمی از حمل ونقل کشور از طریق هوایی انجام می دهند روی بخش های دیگر اقتصاد اثرگذار هستند. اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد در جدول هزینه فایده اقتصادی کشور و متأسفانه ما فاصله زیادی داریم تا این نقش بزرگ.
 
دکتر رضایی افزود: ایران ازنظر ژئواکونومیک آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و ازنظر فضای کنترلی و فضای نشست و درخواست می تواند هاب منطقه باشد و یک نقطه بسیار پر رفت وآمد تبدیل بشود. امنیت ما هم مهم است.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: به عنوان مثال در دو دهه اخیر از ثبات ترکیه تعریف می شد اما وقوع کودتای اخیر، آسمان این کشور را ناامن کرد و پانزده ساعت به صورت مستقیم و چند روز به صورت غیرمستقیم، هرلحظه احتمال پرواز جنگنده های کودتاچیان را می شد پیش بینی کرد. همچنین فضای عربستان، سوریه، عراق، اوکراین و افغانستان و حتی سایر کشورهای منطقه به صورت زنجیره ای ناامن شده اند. ما باید این امنیت در آسمان ایران را باید نشان بدهیم. ما ازنظر امنیت و ثبات می توانیم هاب پروازهای منطقه باشیم. حضور ما در منطقه و نقطه ی جغرافیایی ما، نیاز به توسعه فرودگاهی را نشان می دهد و باید این موضوع را محقق کنیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه در دبیرخانه مجمع و در جلسه های پی درپی، کلیه مشکلات حمل ونقل کشور بررسی شده و با تبدیل سیاست ها به احکام در مجمع و قرار دادن این احکام در برنامه پنج ساله پیگیری شد. در برنامه ششم هم این امور لحاظ شده و انشاء الله مرتفع خواهد شد. به حمدالله روحیه خوبی در این مجموعه هست. این روحیه جهادی با کمک سایر نهادها، نقش آفرینی بیشتری خواهد کرد.
 
در آغاز این بازدید، دکتر مه آبادی رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مهندس مؤمنی رخ، عضو هیات مدیره این شرکت، ضمن خوش آمد گویی و تجلیل از نقش آفرینی های سرلشکر رضایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معرفی مدیران، گزارشی از وضعیت فعلی و برنامه ها و طرح های این شرکت برای گسترش فعالیت ها و به روزرسانی تجهیزات و بومی سازی فناوری ها را ارائه کردند.
 
دکتر مه آبادی رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت خدمات و وظایف این شرکت، به حمایت های دکتر رضایی در تدوین سیاست های حمایتی از حمل ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: در این شرکت هم با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، برای درآمدزایی از فضای آسمان ایران و توسعه خدمات فرودگاهی برنامه ریزی شده است.
 
همچنین مهندس اکبری معاون عملیات هوانوردی پیرامون فعالیت های هوانوردی به ارائه گزارش پرداخت.
 
در بازدید از برج مراقبت فرودگاه بین المللی مهرآباد و اپروچ این فرودگاه، دکتر مه آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت و نیز مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد توضیحات لازم را برای دکتر رضایی و هیات همراه ارائه کردند.
 
بازدید از هسته مراقبت پرواز و هسته ارتباطات و ناوبری از دیگر برنامه حضور دکتر رضایی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بود.

کلید واژه ها: و ناوبری ناوبری رضایی فرودگاه ها و فرودگاه ها ناوبری هوایی و ناوبری هوایی ناوبری هوایی ایران ها و ناوبری شرکت فرودگاه ها فرودگاه ها و ناوبری هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ها و ناوبری هوایی و ناوبری هوایی ایران


نظر شما :