مخالفت قاضی آمریکایی با رد کیفرخواست رضا ضراب

۲۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۹۶۳۹۶۳ سرخط اخبار
یک قاضی فدرال آمریکایی با درخواست رد کیفرخواست رضا ضراب مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، رضا ضراب تاجر 33ساله تبعه ترکیه متهم است که تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض و از طریق اسناد جعلی و شرکت های پوششی از سوی ایران میلیون ها دلار دادوستد کرده است. دادستان های آمریکا همچنین وی را به پولشویی و تخلف بانکی متهم می کنند.

وکیل رضا ضراب از ریچارد برمن قاضی فدرال پرونده خواسته بود تا کیفرخواست مطرح شده علیه وی را رد کند و گفته بود که پرونده دولت علیه رضا ضراب بی سابقه و از همان ابتدا بیش از حد بسط و گسترش داده شده است.

قاضی برمن پس از مخالفت با درخواست وکیل مدافع رضا ضراب گفت که این کیفرخواست به روشنی اتهامات را مشخص می کند و در یک کیفرخواست، راه چاره ای غیرمعمول است که تنها در شرایط بسیار ویژه و نادر صورت می گیرد و مستلزم دلایل اساسی است.

رضا ضراب که یک شهروند ترکیه ای ایرانی الأصل است، اولین بار در سال 2013 در جریان تحقیقات درباره یک پرونده فساد مالی بازرگانان نزدیک به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی و نخست وزیر پیشین ترکیه بازداشت شد.

اردوغان پیش از این هشدار داده بود که دادستان ها به اشتباه قصد دارند پای وی رابه پرونده رضا ضراب بکشانند.

وکیل مدافع رضا ضراب همچنین در طرح درخواست رد کیفرخواست موکلش تأکید کرده بود که تحریم های آمریکا محدود به آمریکایی ها و صادرات از آمریکا است و تلاش دادستان ها برای دخیل کردن پرونده رضا ضراب در این قوانین، نه تنها ناعادلانه و نقض رویه های مربوطه است بلکه یک تعمیم خطرناک است که باید از آن جلوگیری شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، رضا ضراب که هم اکنون بدون وثیقه در بازداشت بسر می برد قرار است در 23 ژانویه 2017 در دادگاه محاکمه شود.

کلید واژه ها: ضراب رضا ضراب کیفرخواست


نظر شما :