العامری:‌ عملیات موصل برای تفریح نیست

۱۰ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۹۶۴۲۸۹ سرخط اخبار

هادی العامری تاکید کرد: هدف از عملیات ما آزادسازی موصل و حفظ جان ساکنان آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره ای سومریه نیوز عراق، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان حشد شعبی در نشستی که با رهبران این سازمان در محور غربی شهر موصل داشت از آزادی چند خانواده که در اسارت داعش بودند و این گروه تروریستی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد، خبر داد و گفت: این خانواده ها به روستای امن مجاور که خالی از سکنه هستند، منتقل شده اند.

العامری تاکید کرد: هدف از عملیات ما آزادسازی ساکنان موصل و حفظ جان آنهاست.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با این خانواده ها در نهایت شفقت و خوبی گفت: همه تصور می کردند که ورود حشد شعبی به استان نینوا تاثیر منفی بر ساکنان این استان خواهد داشت اما همبستگی و اتحادی که امروز میان ساکنان استان صلاح الدین و حشد شعبی شاهد هستیم تمامی این شایعات را کنار زد.

دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد: فکر می کنم حفظ جان و مال ساکنان نینوا پیروزی بزرگی خواهد بود و این توصیه ها باید از فرمانده لشکر به پایین ترین نیرو نیز منتقل شود.

هادی العامری تصریح کرد: همکاری میان سازمان های امنیتی چه از سوی ارتش، پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم و ساکنان عشایر برای آزادی سازی موصل وجود دارد.

العامری از روستای عین ناصر در کرانه غربی رود دجله تصریح کرد: جنگ با داعشی هایی که در داخل موصل هستند و با خودروهای بمب گذاری شده و کار گذاشتن مین ها در مسیرها و استقرار تک تیراندازها برای تعطیل کردن روند پیشروی نیروهای عراقی تلاش می کنند، ادامه دارد.

 وی تاکید کرد: عملیات موصل برای تفریح نیست و ما نیاز به زمان، دقت و صبر داریم.

همچنین سازمان بدر در بیانیه ای کوتاه از آزادسازی روستاهای الجرن، علیا و سفلی، الامرینی، السلمانی و الزرکه واقع در غرب شهر موصل خبر داد و تاکید کرد: داعش با پیشروی نیروهای ما با شکست بزرگی مواجه است.

عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی موصل نیز در بیانیه ای از آزادسازی ۱۰ روستا در محور جنوبی و غربی عملیات ضد داعش و پاکسازی منطقه الشوره خبر داد.

طبق این بیانیه، نیروهای عراقی در محور جنوب شرقی که در کنترل تیپ نهم زرهی ارتش عراق بود مناطق شمال رودخانه الزاب را پاکسازی کرده و به نیروهای عراقی مستقر در محور جنوب  غربی در منطقه السفینه رسیده و در روستای "علی رش" واقع در فاصله پنج کیلومتری مرکز شهر موصل را آزاد کردند.

طبق بیانیه مذکور نیروهای مبارزه با تروریسم در محور شرقی عملیات موصل مناطق و روستاهای آزاد شده را پاکسازی کردند.

همچنین حشد شعبی در دومین روز متوالی از عملیات خود در محور غربی موصل موفق به آزادسازی هشت روستا شامل الجرن، السلمانی، المستنطق ۲، مرج الدیباج، روستای الشیک، عین البیضه، امرینی و زرکه شدند.

در این عملیات تعداد زیادی از داعشی ها کشته و خودروهای زرهی آنها در درگیری های مستقیم منهدم شدند.

حشد شعبی روستای المستنطق ۱ را که روز گذشته آزاد شده بود پاکسازی کرد.

به طور کلی طی دوروز گذشته بیش از ۲۸۰ کیلومتر مربع در غرب موصل از کنترل داعش خارج و آزاد شد.

فرماندهان داعش به نیروهای خود دستور عقب نشینی از منطقه قرقره و آتش زدن پایگاه هایشان پیش از ترک آنجا را دادند.

فرماندهی عملیات نیروهای پیشمرگ نیز با اشاره به پیروزی های اخیر بر داعش از آزادسازی ۲۶ روستا و مساحتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع طی دوهفته اخیر خبر داد.

طبق بیانیه نیروهای پیشمرگ، آنها موفق به آزادسازی شش روستا در شمال و شرق موصل شامل روستاهای الفاضلیه، کیفروک، خراب بیت، کانی شیت، نمادیر و قبراسحاق شدند.

براساس این بیانیه کلیه خطوطی که داعش در مناطق بعشیقه، بتنیا و ناوران در کنترل داشت آزاد شده و پایگاه های آنها هدف قرار گرفت. همچنین ۸۰۰ بمب و ۵۰ خودروی بمب گذاری شده در محورهای مختلف خنثی شده و جنگنده های ائتلاف ۵۵۰ پرواز شناسایی برای هدف قرار دادن پایگاه های داعش انجام دادند.

کلید واژه ها: حشد شعبی روستا


نظر شما :