بارزانی: بهتر است اقلیم کردستان و بغداد خانه‌هایشان را جدا کنند

۰۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۶۴۹۳۹ سرخط اخبار

مسعود بارزانی، با دفاع از همه پرسی احتمالی درباره استقلال اقلیم کردستان گفت که بهترین راه برای عراق این است که اربیل و بغداد "مانند دوبرادر خانه هایشان را از هم جدا کنند."

به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در مصاحبه با بی بی سی درباره آینده عراق گفت: عراق دیگر نمی تواند به عقب برگردد. دوره دولت مرکزی قدرتمند برای عراق دیگر به سر رسیده است.

در این مصاحبه، که قرار است روز سه شنبه (۹ آذر) به طور کامل پخش شود، رئیس اقلیم کردستان عراق از همه پرسی استقلال کردستان عراق دفاع کرد و گفت: عراق در حال حاضر نیز عملا چند تکه شده و این گناه من نیست.

بارزانی گفت: ما می توانیم با دولت عراق دو برادر خوب باشیم ولی خانه هایمان را از هم جدا کنیم.

او در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفت: داعش پس از نبرد موصل تمام نخواهد شد و نیروهای این چنینی در آینده با رنگ و عنوانی دیگر باز خواهند گشت.

بارزانی در ادامه سخنان خود درباره درگیری های مرزی ایران با گروهک های ضد انقلاب کُرد نیز گفت: می خواهم تاکید کنم که از راه جنگ هیچ هدفی قابل دسترسی نیست. برای همین است که جمهوری اسلامی ایران و گروه های دیگر [کرد] باید با هم گفت و گو کنند و به راه حلی مسالمت آمیز برسند.

او با تشکر از پشتیبانی های ایران در نبرد علیه گروه داعش، گفت: اقلیم کردستان می خواهد "روابط عادی" با ایران داشته باشد.

رئیس اقلیم کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق گفت که حزبش خود را مسئول سیاست های دیگر احزاب کرد نمی داند و "نمی تواند نظرش را به آنها دیکته کند".

مسعود بارزانی درباره اختلاف نظر حزب دموکرات کردستان عراق و دیگر گروه های کرد مستقر در کردستان عراق، مثل حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که با دولت ترکیه درگیر است، گفت: "تصمیم من این است که نباید هیچ جنگی میان یک گروه کرد علیه گروه کرد دیگری صورت بگیرد."

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :