دوترته: ترامپ رئیس‌جمهور خوبی خواهد بود

۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۹۶۵۱۴۳ سرخط اخبار

دفتر رئیس جمهور فیلیپین از تماس تلفنی او و رئیس جمهور منتخب آمریکا خبر داده و اعلام کرده است که دونالد ترامپ از مواضع «رودریگو دوترته» در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر حمایت کرده است.

به گزارش فارس، دفتر رئیس جمهور فیلیپین در بیانیه ای از تماس تلفنی «رودریگو دوترته» با دونالد ترامپ خبر داده است.

به دنبال پیروزی «رودریگو دوترته» در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین و انتقادهای آمریکا از مواضع او در برخورد با گروه های قاچاقچی مواد مخدر در این کشور آسیایی، روابط دوترته با دولت باراک اوباما به سردی گراییده است.

این تنشها که به دنبال برخی حملات لفظی رئیس جمهور فیلیپین به آمریکا و شخص اوباما تشدید شده بود، با سفر رئیس جمهور فیلیپین به چین و تاکید او بر روابط خوب مانیل و پکن، توام شد.

به گزارش نیویورک تایمز، حالا خبر رسیده که رئیس جمهور منتخب آمریکا و رئیس جمهور فیلیپین با هم تماس تلفنی گرفته و صحبت کرده اند.

دفتر «رودریگو دوترته» بیانیه ای درباره تماس تلفنی روسای جمهور فیلیپین و رئیس جمهور منتخب آمریکا منتشر کرده است.

در این بیانیه تاکید شده که ترامپ، با اشاره به مواضع دوترته در قبال مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرده که دولت فیلیگین «به طریق و راه درستی» در حال مقابله با قاچاقچیان است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فیلیپین به نقل از دوترته تاکید شده که او، آقای ترامپ حساسیت فیلیپین را «در قبال نگرانیهایمان درباره مواد مخدر» درک میکند.

گفته شده که دونالد ترامپ برای دوترته در مقابله با گروه های مواد مخدر آرزوی موفقیت کرده است.

نیویورک تایمز البته گزارش داده که هنوز خود ترامپ یا تیم انتقالی قدرت در آمریکا به توصیفی که دفتر ریاست جمهوری فیلیپین درباره گفتگوی تلفنی روز جمعه دوترته و ترامپ واکنشی نشان نداده است.

بنا بر گفته دفتر دوترته، او و ترامپ چند دقیقه با هم گفت وگو و درباره موضوعات بسیاری با یکدیگر صحبت کردند.

رئیس جمهور فیلیپین که پیشتر درباره «جدایی فیلیپین از آمریکا» سخن گفته بود، در صحبت با ترامپ تصریح کرده است: «ما به او(ترامپ) درباره پیوندهایمان با آمریکا اطمینان دادیم».

به گفته دوترته، ترامپ از او برای سفر به نیویورک و واشنگتن دعوت کرده است. رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین برای سفر سال آینده به فیلیپین برای شرکت در نشست مجمع کشورهای آسیای جنوب شرقی ابراز تمایل کرد.

رئیس جمهور فیلیپین با استقبال از اظهارنظرهای ترامپ در این تماس تلفنی تصریح کرده است: «او رئیس جمهور خوبی برای ایالات متحده آمریکا خواهد بود».

کلید واژه ها: فیلیپین ترامپ جمهور فیلیپین دوترته رئیس جمهور فیلیپین رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور منتخب آمریکا جمهور منتخب آمریکا منتخب آمریکا دوترته» «رودریگو جمهور منتخب منتخب «رودریگو دوترته»


نظر شما :