وزیر خارجه آمریکا نباید دوست پوتین باشد

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۶۵۳۹۴ سرخط اخبار

بعد از جان مک کین، یک سناتور ارشد جمهوریخواه دیگر با رکس تیلرسون برای پست وزارت خارجه آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور مارکو روبیو که از کاندیداهای انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان نیز بود به گزینه دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

وی با اشاره به رکس تیلرسون در اکانت توئیتر خود نوشت: دوست ولادیمیر پوتین بودن نباید یکی از ویژگیهای وزیر خارجه آمریکا باشد. 

وی افزود: من امیدوارم که وزیر خارجه بعدی آمریکا چنین مشخصه ای نداشته باشد.

براساس گزارش شبکه ان بی سی، رکس تیلرسون مدیر اجرایی غول نفتی آمریکا، اکسون موبیل، یکی از گزینه های اصلی برای پست وزارت خارجه آمریکا است.

سناتور جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز ضمن مخالفت با تیلرسون برای وزارت خارجه، روابط نزدیک وی با پوتین را مایه نگرانی خوانده است. 

وزرای کابینه آمریکا باید از سوی سنای این کشور تایید و رای اعتماد بگیرند.

طی هفته های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسانه های این کشور نام های زیادی را به عنوان گزینه مورد نظر ترامپ برای وزارت خارجه مطرح کردند.

از جمله این افراد می توان به «میت رامنی»، «باب کورکر»، «جان بولتون»، «رودی جولیانی»، «دیوید پترائوس» و چند گزینه دیگر اشاره کرد.

تیلرسون 64 ساله مدیر اجرایی «اکسون موبیل» غول نفتی آمریکا است و روابط بسیار نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارد. وی شب گذشته به عنوان جدیدترین و جدی ترین نامزد برای وزارت خارجه آمریکا معرفی شد.

اگر چه همه گزینه های ترامپ برای وزارتخانه های مختلف و پستهای حساس دیگر معرفی شدند اما وزیر خارجه بعدی آمریکا هنوز قطعی نشده است و این مساله لاینحل باقی مانده است.

موسسه امریکن اینترپرایز در گزارشی نوشته است که جستجوهای گسترده ای برای تعیین پست وزارت خارجه آمریکا در جریان است.

کلید واژه ها: برای وزارت تیلرسون برای وزارت خارجه


نظر شما :