تاکید موگرینی بر لزوم ادامه برجام

۲۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۶۶۲۴۳ سرخط اخبار
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با یک سالگی اجرای برجام با تاکید بر ادامه پایبندی به این توافق گفت: اروپا به تلاش خود برای رعایت و اجرای دقیق توافق هسته ای بسیار مهم ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش از آغاز نخستین نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در سال جدید میلادی در جمع خبرنگاران گفت: امروز نخستین سالگرد آغاز اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 است. اجرای این توافق شامل تعهدات هسته ای ایران و همچنین عزم راسخ جامعه بین الملل از جمله اتحادیه اروپا برای اجرای کامل تعهدات خود براساس این توافق است. ما پس از یک سال شاهد اثرات این توافق در روابط ایران و اتحادیه اروپا بوده ایم که بسیار مهم و شامل افزایش تجارت و روابط اقتصادی دو طرف بوده است.

موگرینی ادامه داد: بنابراین نخستین نشست سال را با اثبات این که دیپلماسی موثر است و نتیجه می دهد آغاز و تاکید می کنیم که اتحادیه اروپا به تلاش خود برای رعایت و اجرای دقیق این توافق بسیار مهم ادامه خواهد داد و بزرگ ترین دلیل این کار حفظ امنیت خود ماست.   

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به طور ویژه به تحولات سوریه پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در خصوص فعالیت هایی که با همکاری قدرت های منطقه ای درخصوص سوریه انجام می دهیم، توجیه خواهیم کرد. درباره مذاکراتی که هفته گذشته در ژنو به ویژه با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و همچنین استفان دی میستورا(نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه) و وزیر امور خارجه ترکیه برگزار کردیم نیز به وزیران امور خارجه توضیح خواهم داد. ما در مورد فرایند صلح خاورمیانه نیز گفت وگو خواهیم کرد و به روابط اتحادیه اروپا با گروه چهارجانبه و دوستان عرب خود می پردازیم.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :