اوکراین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۶۶۹۱۴ سرخط اخبار

یک پایگاه وابسته به کنگره آمریکا مدعی شد که کشور اوکراین، تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده و همچنان به ایران اجازه دور زدن تحریم ها را می دهد.

به گزارش فارس، پایگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در خبری مدعی شد که «نیروهای امنیتی مرزی اوکراین در تاریخ 19 ژانویه یک سری تجهیزات موشک های ضدتانک را که عازم ایران بوده است، کشف کرده اند.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت: «اگرچه کشف این محموله در اوکراین مستحق ستایش است، اما کی یف همچنان به ایران اجازه می دهد تا با استفاده از بخش هوایی این کشور، تحریم های سازمان ملل در خصوص منع خرید و فروش اسلحه و همچنین تحریم های غربی را دور بزند».

«هیل» همچنین تأکید کرد: «عدم موفقیت اوکراین در اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران آن هم در این زمان که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حال بازنگری در گزینه های سیاست خارجی خود در قبال اوکراین است، باید به خوبی مد نظر قرار داده شود».

در ادامه این ادعاها آمده است: «اعتماد بخش هوایی ایران به کی یف مسئله جدیدی نیست. اطلاعات موجود از پروازهای تجاری اوکراین نشان می دهد که هواپیمایی «دارت» به هواپیمایی «کیش ایر» ایران هواپیما اجاره داده است و پروازهای این هواپیمایی اوکراین به طور مکرر به مقصد ایران و لبنان توسط کاربرانی نامعلوم چارتر می شود. هواپیمایی های «آتا» و «زاگرس» نیز از این هواپیمایی اوکراینی هواپیما اجاره کرده اند اما نام هیچ یک در تحریم های آمریکا عنوان نشده است. اما به هر حال اوکراین با نهادهای تحت تحریم های نیز مرتبط است.».

این گزارش می افزاید: «از سال گذشته، پروازهای روزانه بین تهران و کی یف بر قرار شده است که یک پرواز هفتگی ماهان که از ماه مارس گذشته آغاز شد، از این جمله است؛ ارتباطاتی که تحت تحریم های آمریکا ممنوع شده است.»

پایگاه هیل در بخش دیگری نوشت: «شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه عدم حسن اجرای تحریم های آمریکا در دولت باراک اوباما، اعتبار و بازدارندگی آمریکا را زیر سوال برده است.»

کلید واژه ها: اوکراین تحریم های آمریکا


( ۲ )

نظر شما :