گفت‌وگوی ظریف و لاوروف درباره سوریه در مونیخ

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۶۷۱۸۹ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف ضمن دیدار در حاشیه کنفرانس مونیخ درباره وضعیت سوریه و روابط تهران- مسکو رایزنی کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار و گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای درباره جزئیات این دیدار اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، شامل برنامه تماس های آینده در سطوح مختلف رایزنی و به علاوه درباره وضعیت سوریه با محوریت مذاکرات اخیر در آستانه تبادل نظر کردند.

کنفرانس امنیتی مونیخ، یک اجلاس بین المللی، غیر دولتی و  مستقل است که برای بحث و رایزنی درباره مسائل روز امنیتی برگزار می شود. پنجاه وسومین دور این کنفرانس روز جمعه با حضور بیش از 30 تن از سران کشورها و دولت ها، بیش از 80 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آغاز شد.

این کنفرانس اولین بار در سال 1963 برگزار شد و هدف آن، گردهم آوردن صدها سیاست گذار، سران دولت ها، وزیران، سازمان های غیردولتی، نمایندگان صنعتی، رسانه ها و اصحاب رسانه از سراسر جهان برای بحث و گفت وگو درباره مسائل امنیتی است. اجلاس مونیخ یک عرصه مهم و بی طرف برای رایزنی ها میان سیاستمداران و دیپلمات ها به شمار می آید.

کلید واژه ها: مونیخ


نظر شما :