العبادی: در هدف قرار دادن تروریست‌ها در کشورهای هم‌جوار تردید نمی‌کنیم

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۶۷۷۲۴ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق تأکید کرد، نیروهای این کشور در هدف قرار دادن تروریست ها حتی خارج از عراق و در کشورهای هم جوار تردید نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در پنجمین همایش سلیمانیه درباره مرحله پسا داعش گفت: عراقی ها امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نزدیک هستند. کشوری که با اراده مردمش متحد شده قوی تر از کشوری است که با زور به اتحاد رسیده است.

وی افزود: ما تلاش می کنیم تا مساله مناطق مورد مناقشه را حل کرده و به توافق بر سر آن دست یابیم تا خود ساکنان اداره این مناطق را در دست بگیرند. ما با اراده خود با تروریسم می جنگیم و من از سیاستمداران می خواهم اتحاد بیشتری داشته و به شهروندان و وطن توجه داشته باشند.

العبادی تأکید کرد که نیروهای عراقی در هدف قرار دادن داعش حتی خارج از کشورشان تردید نخواهند کرد و به مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد.

وی گفت: داعش نمی خواهد شهروندان ما زندگی باعزتی داشته باشند و به دروغ ادعا می کند که از اهل تسنن دفاع می کند اما حقیقت این است که داعشی ها بیش از هر طایفه دیگری اهل تسنن را کشته اند.

العبادی تأکید کرد: داعش زیرساخت عراق را نابود کرده است. آمار وزارت برنامه ریزی و طرف های ذیربط نشان می دهد که میزان خسارت های وارده به زیرساخت تا تابستان گذشته به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

وی به همکاری نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ اشاره و نسبت به اعتماد متقابل آنها در جبهه جنگ علیه داعش ابراز خرسندی کرد.


نظر شما :