مالزی: قصد قطع روابط دیپلماتیک با کره‌شمالی را نداریم

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۷ کد : ۱۹۶۷۷۳۲ سرخط اخبار

پس از کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی که منجر به افزایش تنش ها میان دو کشور و ممنوعیت خروج اتباع آنها از کشور مقابل شد، نخست وزیر مالزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کوآلالامپور هیچ برنامه ای برای قطع روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال افزایش تنش ها میان کره شمالی و مالزی بر سر کشته شدن کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در فرودگاه کوآلالامپور، پیونگ یانگ روز سه شنبه اتباع مالزی را از خروج از این کشور منع کرد و باعث اقدام متقابل از سوی مالزی شد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی به پارلمان گفت: ما کشوری هستیم که روابط دوستانه با کره شمالی داریم.

وی همچنین اطمینان داد که هیچ خطری امنیت 11 تبعه مالزیایی در کره شمالی را تهدید نمی کند و گفت: من در تلاشم تا درخواست های کره شمالی را در ازای لغو این ممنوعیت سفر تحقق ببخشم.

مالزی پیشتر اعلام کرده بود که قاتلان کیم جوگ نام از گاز اعصاب وی ایکس که از سوی سازمان ملل به عنوان یکی از سلاح های کشتار جمعی تعیین شده، استفاده کردند.

نجیب رزاق گفت: ما هیچ دعوایی با کره شمالی نداریم اما هنگامی که جرمی رخ می دهد به ویژه هنگامی که از سلاح های شیمیایی در مالزی استفاده می شود ما موظفیم تا از منافع شهروندانمان حفاظت کنیم.

در همین حال سازمان ملل از مالزی و کره شمالی خواسته تا آرامش خود را حفظ و اختلافاتشان را از طریق راه های دیپلماتیک حل کنند.

کلید واژه ها: مالزی


( ۱ )

نظر شما :