مخالفان سوری خواهان تعویق سومین دور مذاکرات آستانه شدند

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۰ کد : ۱۹۶۷۸۱۸ سرخط اخبار

هیئت نظامی مخالفان سوریه خواهان به تأخیر فتادن مذاکرات آتی آستانه تا زمان تحقق خواسته هایشان درباره آتش بس و انتقال افراد در مناطق تحت سیطره مخالفان، شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، هیئت نظامی مخالفان سوریه در بیانیه ای شروطی را برای مشارکت در سومین نشست آستانه اعلام کردند که از جمله آن پایبندی کامل به آتش بس در مناطق تحت سیطره مخالفان و "توقف مهاجرت اجباری و تغییرات دموگرافی(جمعیتی) در محله الوعر و دیگر مناطق سوریه" است.

وزارت خارجه قزاقستان اخیرا اعلام کرده که 14 و 15 مارس جاری موعد اولیه برگزاری نشست میان مخالفان و نمایندگان دولت دمشق است.

هیئت نظامی مخالفان سوریه خواهان به تأخیر انداختن دور جدید مذاکرات آستانه به بعد از پایان مهلت آتش بس اعلام شده در مناطق غوطه شرقی دمشق شدند. آتش بس در غوطه شرقی تا 20 مارس ادامه دارد.

در این بیانیه بر لزوم تکمیل گفتگوها درباره مکانیسم آتش بس قبل از رفتن به آستانه تأکید شده است.

نشست نخست آستانه ژانویه گذشته با نظارت ترکیه و روسیه و مشارکت ایران، آمریکا و حضور دولت دمشق و مخالفان سوری برای بررسی تثبیت آتش بس برگزار شد. آتش بس در سوریه از 29 دسامبر گذشته با تلاش های روسیه و ترکیه اجرایی شد.

وزارت خارجه روسیه 16 فوریه گذشته در پایان دومین نشست آستانه اعلام کرد که روسیه، ایران و ترکیه با ایجاد مکانیسمی جدی برای نظارت بر آتش بس توافق کرده اند.


نظر شما :